לתרומות לחץ כאן

האם תפילות פרטיות לא מורידות מהזכויות?

שאלה:

שלום הרב, למרות ששאלתי את זה פעם אבל זה עדיין נושא שמטריד אותי יש לי כמה שאלות: 1) האם שאני מתפלל במילים שלי ומבקש בקשה אישית זה לא מוריד מהזכויות? נגיד בן אדם מבקש פרנסה ופתאום ה' שולח לו באמת פרנסה בזכות התפילה, אז אני שואל את עצמי, זה מתנת חינם? זה כזה קל? מתפללים ומקבלים? מבלי שיורד מהזכויות? 2) צריך להתפלל כל יום על הנושא שאני רוצה שיקרה? או פעם אחת תספיק? 3) אם אני מתפלל כל יום על זיווג, ובאמת ה' שלח אליי זיווג אז במקום זיווג על מה להתפלל?

תשובה:

שלום וברכה

ההיפך הוא הנכון! בורא עולם יוצר אצלנו חסרים כדי שנתפלל אליו! בפרשת בראשית מבואר שהצמחים לא צמחו עד שנברא האדם שמכיר בטובותם של גשמים להתפלל עליהם… בלי תפילה זה לא יבוא… המדרש אומר שהקב"ה ברא את האבות והאמהות הק' עקרים, כי הקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים, הכל צריך לבוא עם תפילה וזו מצות האמונה, אין בזה שום חסרון וזה לא מחסר מהזכויות.

אין גבול לתפילה, כי איננו יודעים כמה תפילות נדרשות מאיתנו. משה רבינו התפלל 515 תפילות להכנס לארץ, עד שאר לו הקב"ה שיפסיק להתפלל כי אם יתפלל עוד כבר יענה וזה לא מתאים ליעודו האישי. כלומר לפעמים נדרש ריבוי תפילות.

שיתקבלו התפילות ותראה ישועות בקרוב!

חנוכה שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הלוואי שגם אצלי זה יעבוד כ"כ פשוט! שאתפלל ופתאום דברים יתחילו לזוז!

    אני כבר למעלה משנה מתפלל (אמרו לי כעת שחנוכה זה זמן מסוגל לניסים. הנהנתי בראשי אך בליבי פנימה שאלתי א"ע אז למה הייתי צריך לחכות לחנוכה השתא ומה קרה לחנוכה אשתקד? ומהיכי תיתי שאכן השנה אולי חלילה וחס רק שנה הבאה? מה גם שלאורך השנה ציינו לי עוד מס' תאריכים שאני אפילו כבר לא זוכר את כולם בהם התפילות "מתקבלות למעלה" איפה?! נראה לי שבאתי לעולם בשביל לסבול והפתרון יגיע רק לאחר שהגיע לגבורות והאנשים סביבי יגידו "יושב בסתר עליון") אני עדיין מתפלל – כי אין מפלט נוסף ואין שום דרך טבעית ולהשלים עם המצב גם לא שייך כי אין לאיפה להתקדם. אך האימון בזה מתקרב לאפס ואולי אפילו חוצה אותו כלפי מטה במינוסים נכבדים.

  2. הכאב מבצבץ מבין שורותיך, ואני תפילה יחד איתך שתראה ישועות קרובות בקרוב. תפילה לא שבה ריקם נקודה. חשבונות שמים אנחנו גם לא יודעים, אבל זה שהתפילה תועיל לך, אם לא בזה אז בזה וכו', הכל לפי רצון ה', זה ברור בעז"ה.
    שתזכה לכל הישועות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל