לתרומות לחץ כאן

נער דתי בפנימיה חילונית

שאלה:

איך לשמור שבת יותר טוב? אני גר בפנימייה חילונית ושם השבתות ממש משעממות משום שהצוות בפנימייה דורשים ממני לפעמים לעבור על איסורי שבת וכן אין לי עם מי לדבר משום שהדיירים שם כולם מחללי שבת או אפילו גויים. השאלה היא איך להעביר את השבת יותר טוב? וגם יש שאלה נוספת איך להגיע למצב של "אלא יראה אדם בכל שבת כאילו כל מלאכתו עשויה ואין לך עונג גדול מזה"(ציטוט מהטור אורח חיים סימן שו)?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך, ולמעשה אי אפשר לענות עליה באופן שטחי ומהיר… שהרי הנושא אינו רק השבת, ובודאי לא איך להעביר את השבת, אלא כל המגורים שם, החברה שאינה דתית וכו', זה חוסם אותך לגמרי ומקשה עליך בהתקדמות בדרך העולה בית א-ל, מקום כזה אינו מתאים וראוי לנער יהודי שומר מצוות, אתה צריך להגיע לפנימיה דתית מתאימה לך, שם תחווה את השבתות וגם את ימי החול בצורה אחרת לגמרי, עם חיים דתיים מלאים ומשחים. אני מצי לך לפנות בדחיפות לסניף לב לאחים באיזור שלך, תוכל למצוא אותם באתר האינטרנט שלהם, והם יסייעו לך וייעצו לך כיצד לפעול.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. מה נראה לך הבעיה העיקרית(חוץ מהשבתות)?
    (בקשר לזה שהזכרתי את הנושא של גויים – יש שם דייר אחד שאני יודע בוואות שהוא גוי)

  2. יש שתי בעיות עיקריות: 1. עצם החברה… אדם באופן טבעי מושפע מסביבתו לטוב ולהיפך חלילה, ואם אתה רוצה לנהל חיים יהודיים אמיתיים אתה צריך חברה תומכת. 2. אתה תתקשה להיות דתי כמו אברהם אבינו, לבד, צריך חוויות דתיות, זה לא רק שבת אלא גם תפילות ברכות, כל השיח ההתענינות, החגים ההווי, הכל הכל שונה, כל עוד אתה לבד היהדות נראית לך יותר כמו עושים של חיובים ואיסורים, ופחות אתה מקבל את העונג והחוויה של חיים דתיים. אין להשוות שבת עם הסעודות והאוירה המרוממת והחגיגית והשמחה וכו', משבת אפרורית בפנימיה חילונית… על נושא הכשרות אין מה לדבר בכלל… אל תוותר על חיים טובים.
    בהצלחה רבה

  3. ההתנהלות מאוד קשה, אוכל מבושל זה כבר בעיה גם אם הם מתחשבים בך… אבל אתה צריך ייעוץ פרטני מאוד, שלא ניתן כאן לנהל, תפנה ללב לאחים ותבקש הדרכה.

  4. יש הרבה בעיות, לעולם לא תדע את כשרות המוצרים שמבשלים לך, בשר בחלב כשרות הבשר, תרומות ומעשרות ועוד ועוד, כל מוצר תעשייתי צריך הכשר טוב, משאלתך אני רואה כמה יש לך עוד להכיר, עשה כעצתי ובעזרת ה' תצליח.

  5. בהחלט, אבל כלים לבד זה לא מספיק, מה עם כל הכשרות של האוכל? כדאי להתייעץ עם סניף לב לאחים באיזור הם יעזרו לך מאוד בכל התחומים. בהצלחה

  6. האוכל עצמו – הספק שלהם כשר ומה הכוונה לכך שהנושא הוא לא רק בשר..?
    לידיעתך אני מבשל לעצמי לכבוד שבת – אני יודע שהם יעשו פעולות אסורות בשבת עם האוכל מה שגורם לך שהאוכל יהיה טרף ולכן הצלחתי לשכנע אותם להסתדר עם פלטה
    מה עוד בעייתי??

  7. אינני יודע, אני לא מכיר את הפרטים של ההתנהלות, אני מציע לך שוב להתייעץ עם מישהו קרוב, יש רבנים נחמדים מאירי פנים בסניף לב לאחים שיספרו לך על פעילויות יפות שהם עושים, וידריכו אותך במידת הצורך, צור איתם קשר. בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל