לתרומות לחץ כאן

צניעות הלבוש בציבור הנשים בזמנינו

שאלה:

איך זה יתכן שהמוסלמיות יותר צנועות מהיהודיות ואני כבר מדבר על החרדיות שביניהם ולמה דווקא הגברים לובשים שחור לבן והנשים צבעוני ולא להפיך בעוד שיש איסור הסתכלות בבגד צבעוני על הכותל – שלא לדבר על כזה על הגוף ובולט ומבליט

תשובה:

שלום וברכה

ראשית האמירה שהמוסלמיות יותר צנועות אינה מדוייקת… אצל המוסלמיות שום דבר לא בא מיראת שמים או מעבודת ה', אדרבה, עשרה קבין של זימה ירדו לעולם ותשעה נטלו וכו' כמובא בגמרא, אלא שיש להם את הקודים שלהם, אצלנו הכל בא מעבודה פנימית ב"ה. אמת היצר הרע קיים וחובה להלחם בו, אבל חלילה לנו לקטרג באופן שאינו נכון על עם ישראל.

לגבי הלבש החרדי הגברי, הוא לא בא מצד ענין הצניעות וכדומה, אלא יש מטרה לבדל את בן התורה מהרחוב כדי לשומרו רוחנית, ולכן קיבלו ללבוש ראשית מכובד יותר ולא זרוק, שנית בצורה מאוד מסויימת ומאפיינת שאמנם מזכירה יותר את אירופה של לפני 70 שנה אבל כך מתבדלים. כמו כן מה לעשות, אבל היצר הרע בתחום החיצוני הוא לא יצר גברי אלא נשי… ברור שכל אשה צריכה לנהוג בצניעות כדת ישראל וללכת כמנהג הנשים הצנועות שבדור, אבל יחד עם זה חובה להבין שאשה יש לה צורך נפשי להראות טוב וזה לא פסול, כמו שגבר רעב כל כמה שעות, אשה רעבה לבגדים ותכשיטים והדבר הזה יש לו ביטוי גם בהלכה כידוע, לענין איפור בחול המועד ולענין חובות הבעל כלפי אשתו ועוד. דיכוי הנטייה הטבעית של האדם זה דבר פסול, הן מבחינת עבודת ה' והן בפן הנפשי והרגשי.

יחד עם זאת אני אומר שוב הכל חייב להיות לפי כללי ההלכה בצורה הכי מוקפדת כמו כל דבר אחר שאנחנו עושים כאן בעולם הזה.

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל