לתרומות לחץ כאן

נשקו בר – שוב שאלות נוצרים…

שאלה:

כבוד הרבנים, מה דעת הרב על סברת הביטוי נשקו בר מתהלים פרק ב'? המפרשים מציגים דעות שונות על משמעות הביטוי הבלתי נראית בשום מקום אחר בתנ"ך.

תשובה:

שלום וברכה

קטונתי מלומר מה דעתי כאשר יש מפרשים שונים, אם אני זוכר נכון אתה פשוט מנהל איזה שהוא דיאלוג מיותר ולא עניני עם אנשים ששייכים לנצרות, והם מבלבלים אותך לחינם… התורה והנביאים מלאים בביטויים על דרך השאלה, בתורה נאמר גם בני בכורי ישראל וזה ודאי אמור ביחס לכל היהודים, וכן נאמר בנים אתם לה' אלוקיכם, האם זה גם בזה הכוונה שכולנו בנים פיזיים של בורא עולם?! כל התורה מלאה בביטויים גופניים ביחס לקב"ה כמו עיני ה' ועוד ועוד למרות שהקב"ה אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגוף, וכל תחושת קשר באה לידי ביטוי במובן בן, אזל זה לא פיזי חלילה ככפירת הנוצרים. אלו הם הבלים.

כמו כן חשוב מאוד שתבין, שהבנת הפסוקים זה דבר מאוד שולי בכל הסיפור, לכל מה שישאלו בענין זה כבר יש פרשנות בכל הדורות קדומה להם ומאוחרת מהם והכל שטויות, העיקר לזכור שהדת היחידה בעולם שניתנת להוכחה היא היהדות. שכן גם אם כל הפרשנות הנוצרית חלילה היתה נכונה מבחינת הפסוקים, אין שום סיבה ליחס זאת לישו שר"י… נניח חלילה שהיה בן פיזי לבורא עולם, למה דוקא הוא?! כי היתה לו כריזמה והתלמידים שלו נהו אחריו?! הדת היחידה בעולם שמציגה ניסים גלויים ומעמדים נשגבים שסותרים את כל מערכות הטבע, כמו קריעת ים סוף ומתן תורה וכו' וטוענת שהם היו לעיני כל ישראל ואין שום אדם שלא נטכח בהם, זו היהדות, ואת זה לא ניתן להמציא בשום נקודת זמן ובשום כריזמה, כי מיד כל אחד ישאל, אם זה היה לעיני כולם כולם אז למה רק עכשיו אני שומע מזה??

לכן הדת היחידה הניתנת להוכחה היא היהדות!

לכן, עשה לעצמך טובה, יש לנו הרבה מאוד דברים טובים במקורות היהודיים, עזוב אותם והכל בסדר גמור.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל