לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

החזרת דמי התיווך

שאלה:

שלום רב! הגעתי למשרד תיווך שנתן לי טלפון ליצור קשר עם דירה כשהגעתי הביתה ראיתי את אותה דירה גם באתר יד 2 לאחר כמה חודשים רכשתי אותה בלי שום מגע וסיוע מהמשרד. לאחר הרכישה תיווך קיבלתי טלפונים מהחברת תיווך לשלם להם דמי תיווך. אמרתי שאין להם קשר לדירה ולתהליך ושלא יצרו עמי קשר. אך הם אף הגיעו אלי הביתה ואימו שאני חתומה ושהם יודעים איפה אני גרה בכדי שאשלם להם סכום כלשהו. לבסוף שלמתי להם 5000 שח. אך כיום מתחרטת על כך כי לא היתה להם שום יד בנושא ועילה לקבל דמי תיווך גם בחוק הצדקת דמי תיווך מחייבת יד ופעולה בנושא. עברו 4 שנים מאז האם יש לי עילה לקבל את הדמי תיווך חזרה? תודה!

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שקיבל מידע ממשרד תיווך, ואח"כ מצא את המידע בפירסום אחר, אם ברור לחלוטין שהיה מתייחס למידע ומגיע לדירה ללא המידע של המתווך, אין חובת תשלומים. אבל אם ללא המידע שקיבל לא ברור שהיה מתייחס ברצינות למידע שראה בפירסום, חייב לשלם. לרוב כשרואים מידע רב בפרסומות בתקשורת ובעיתונים לא מתייחסים לכל הדירות, והמידע של המתווך קידם את ההצעה, ולכן מגיע להם דמי תיווך.

במקרה שלך שכבר שילמת, קשה יהיה להוציא את הכסף מהם מצד הדין, כיון שאת ניגשת אליהם וביקשת מידע, ויש הסתברות שהמידע להם הביא אותך לעסקה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל