לתרומות לחץ כאן

נישואין – נערה שומרת מצוות עם גבר חילוני

שאלה:

1.אחותי שומרת תורה ומצוות יוצאת עם חילוני. ניסינו להסביר לה בצורה רציונלית את הבעייתיות בקשר כזה מבחינה חינוכית וכו' אבל אנו חוששים שאין די בכך. איך לדעתכם ניתן לגרום לה לראות את הטעות שהיא עושה? 2. באותו נושא- האם ייתכן כי אותו בחור הוא בעצם זיווגה שהקב"ה קבע עבורה, ושבהתערבותנו אנו מונעים אותו ממנה?

תשובה:

שלום וברכה

נתחיל מהסוף, אין שום סיכוי בעולם שזה הזיווג שלה, נישואין יש להם תכלית של הקמת בית יהודי איתן בעם ישראל, וזה הצורך האמיתי שלה שלא יסופק על ידי בעל חילוני, זה ברור לגמרי.

מה שהיא צריכה לדעת שאין סיכוי לאושר בחיי הנישואין כשיש פער כזה באמונה בהשקפה ובמנטליות. כרגע היא לא רואה את החיים עצמם, אלא את הבילוי והעונג שבקשר שאינו מחייב, אבל כשזה בא לחיים עצמם, והשבת אינה אותה שבת, זה רואה אותה כך והשני כך, ובכלל כל חיי המצוות זה משהו שאופף את כל האישיות, זה בבהכרח יביא לחיכוך חוסר שמחה וחוסר הבנה והכלה וריחוק גדול. החיים אינם הבילוי המשותף אלא החיים המשותפים, החלומות הרצונות האופי של הבית סדר היום הצרכים השונים וכו', וכל זה עוד לפני שדיברנו על החינוך של הילדים, שם בהכרח כל אחד לוקח לכיוון שלו והחיכוך יהיה משהו מתמיד שיהרוס בבית הכל מכל וכל. אלו דברים פשוטים לכל אדם שהיה נשוי פעם… רק נערה צעירה שלא טעמה חיי נישואין מסוגלת לחשוב שהיא יכולה לגשר על פערים כאלו.

תרשה לי לסיים מהנסיון, אנחנו מלווים כאן באתר לא מעט זוגות כאלו, שהקשיים שלהם הם על כל צעד ושעל, ואני רואה בהם גיבורים של ממש, כי לקיים את כל מה שצריך בלי גיבוי של בן הזוג זה קשה מאוד ונתקלים בכל פינה, בעיני אותם אנשים שחזרו בתשובה [בדרך כלל זה כך] ובני זוגם לא והם עומדים חזקים על השקפתם ועל אמונתם, הם גיבורי החנוכה שלי, החשמונאים שבדור, הקושי הוא עצום. ולקושי כזה לא נכנסים לכתחילה בעינים פקוחות, ממש לא… גם לא כל אדם עומד בנסיון כזה, ושי סיכוי חלילה שהיא פשוט תוותר על כל עקרונותיה ותיישר קו, וזה יכסוס לה בנשמה כל החיים, חור וכאב ופצע פעור שלא ניתן לאיחוי.

תראו לה את הדברים.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל