לתרומות לחץ כאן

חשבון הנפש – כיצד עושים?

שאלה:

שלום לרב אני מעוניין לערוך חשבון נפש כיצד עושים את זה בדרך הכי טובה? איך אני יכול לדעת אם הקב"ה רומז לי לתקן משהו? לפעמים יתכן שאדם מקבל על עצמו משהו שהוא לא נכון ולהפך… בקיצור איך אדע מה הקב"ה מצפה ממני בכלל ולתקן בפרט? תודה

תשובה:

שלום וברכה

העיקר הוא לעבוד את ה' בשמחה, ולכן גם חשבון נפש וקבלות לעתיד חייבות להיות תמיד רק בשמחה ולא מתוך עצבות לחץ או פחד. לכן, הדבר הכי חשוב הוא המבט קדימה, לעבוד את ה' בתפילות, לימוד חיזוק במצוות והכל מתוך אהבת ה' ושמחה גדולה מאוד על שזכינו להכיר אותו ולהיות בניו האהובים שעליהם נאמר "ישראל אשר בך אתפאר"! בורא עולם גאה בנו כמו שאם צעירה גאה בבנה הקטן! יחד עם זה, ודוקא מתוך אותה תחושת קירבה ושמחה מתחרטים על העבר מתוודים וחושבים כיצד לתקן את הדברים בעתיד, אבל לא להגיע לפחד חלילה או לעצבות, שזו עצת היצר כמובן. בורא עולם לא רומז לנו דברים, הוא נתן לנו תורה ומצוות ויש לנו הדרכה צמודה מה לעשות תמיד, אשרינו.

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אוהב? כמו אמא? וללא פחדים ולחצים?

    ומה עם ה"אני מאמין" האחד-עשר?

    (לא אנוכי שלחתי את השאלה. סתם קורא את התשובה. אך מכיון שזה לא פעם ראשונה שאני נתקל עם המשפט "הקב"ה אוהב אותנו" ויש מה שנקרא שנסיון החיים לעיתים מראים לנו דברים הפוכים ממה שאנשים מנסים לשדר אז החלטתי, אחת ולתמיד, לעשות לזה סוף)

  2. הנחרצות שלך מאוד חשובה… ברור שבורא עולם אוהב אותנו אהבה אין סופית, זה לא סותר את זאת שהוא גם מעניש אותנו כדי לתקן אותנו וכדי שננחל עולם הבא וכדי שנתקרב אליו, כל זה אהבה גמורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל