שאלה:
השאלה היא כזאת. ידוע שטוב לברך על כמה שיותר דברים, ובכל ברכה אנחנו עושים מלאכים. זה אומר שטוב להרבות בברכות. מצד שני יש ברכות שלא נצטרך. כמו למשל אסור לשתות לפני שבאים לאכול לחם וידיעה שאנחנו רוצים לאכול אותו עכשיו, ואז מברכים רק על הלחם ופוטרים את המשקה. למה, אסור לשתות את המשקה קודם ולהרוויח עוד ברכה אם זו מצווה לברך.?
תשובה:
שלום וברכה
הענין להרבות בברכות הוא רק בברכות הנאמרות כדת ישראל ועל פי ההלכה, מה שאינו תואם את ההלכה אין בו ענין.. הסיבה שאסור לעשות ברכה שאינה צריכה היא משום שזה דרך בזיון, ברכה זו פנייה לקב"ה, והזכרת שמו יתברך, זה לא דבר שעושים סתם כך בלי צורך.
שנזכה לכל הטוב.
אז ברכת שהכל, אינה תאמה את ההלכה.?
לא הבנתי
יישר כח.
דווקא לגבי שתיה קודם הסעודה מרן כותב בסימן קעד, שנכון לברך קודם הסעודה להימלט ממחלוקת ראשונים האם פת פוטרת משקה. ודווקא כשהוא צמא או שישתה דבר ממותק.
נכון הרמ"א כתב שם שהמנהג שלא מברכים על משקה בסעודה.
בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.
השאר תגובה