לתרומות לחץ כאן

יכולת ילודה של אשה ביחס לגילה – שיקול לשידוך?

שאלה:

שלום וברכה. בחור שמאוד רוצה להקים משפחה גדולה. 12-14 ילדים. מהו הגיל המקסימלי של בחורה שהוא יכול לקחת כך שהשאיפה שלו תתממש בעז"ה?

תשובה:

שלום וברכה

בשביל לצפות דבר כזה צריך ממש להיות נביא… נשים היום יולדות בנקל עד גיל 45, אבל מי הוא שידע מה תהיה תדירות הילודה ומה יהיו כוחותיה ויכולותיה הנפשיות והפיזיות, הכל בסייעתא דשמיא! יש נשים שיולדות כל שנה ויש נשים שרק פעם בכמה שנים, ובכלל צריך תפילה לזכות בפרי בטן… לא הייתי בוחר שידוך לפי השיקול הזה… יש כל כך הרבה דברים שצריכים להתאים…

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. נכון שהכל סיעתא דשמיא… אבל יש לך אפשרות לבחור אם להפגש עם בחורות בנות 20-22 או עם הצעות של 26… כשאני נפגש עם בחורה כזו אני ממש מרגיש שאני מקריב שני ילדים שלי… בגלל שיש בה יתרון כזה או אחר, זה שוה 2 ילדים??
    לפי המציאות עד כמה בחורה כזו יכולה להוליד?

  2. הדברים לא כ"כ התיישבו על ליבי, הרב יוכל לתת דוגמאות ולהסביר? זה נושא כ"כ קריטי לי.
    כי לכאורה במה שכתבתי יש חשבון פשוט של חיסרון של 4-5 שנות פוריות-שיא של אשה.

  3. בכל נושא צריך לדעת שהתכנון שלנו הוא לגבי מה שבאמת בידינו באופן נורמלי, וכל תכנון מקיף יותר הוא כבר קצת חסרון באמונה. לא צריך לסדר לקב"ה את הענינים, רק להשתדל במידת הסביר. ולכן, כיון שנושא הילודה בראש ובראשונה תלוי ברמת הפוריות של האשה, וברמת הפוריות של הגבר, ובסגנון המחזור החודשי שלה, ובתגובה שלה לימי הנקה מבחינת ביוץ, ובכלל ילודה זה מתנה מה', יש הרבה אנשים שהכל בסדר ובכל זאת יש להם מעט ילדים וכנ"ל להיפך, ואתה הרי לא מדבר על אשה מעל גיל 30, לכן כל זה כבר ממש נקרא לסדר לקב"ה את העולם… הרי יש אשה שיולדת כל שנה, ויש אשה שאין מצב שהיא נכנסת להריון בימי הנקה, כלומר הממוצע שלה הוא פעם בשלוש שנים, וכיון שהנושא של שידוך הוא מורכב מאוד בלאו הכי, הרי צריך אשה מתאימה בדעות בהשקפות ושיהיה לכם טוב יחד ועוד ועוד ושגם היא תרצה בך ולא רק אתה בה… אזי להכניס גם השיקול הזה שהוא כל כך רחוק וכל כך לא מעשי למי שקצת מכיר ומבין, זה באמת שטות והבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל