לתרומות לחץ כאן

החלטת מגבית של ועד הבית – מי משלם המוכר או הקונה

שאלה:

שלום, חתמתי על חוזה מכר דירה ומכרתי את הדירה. כאשר מכרתי את הדירה ידעתי שוועד הבנין (לראשונה מזה 9 שנים) התאגד והתחיל לקבל החלטות בנושא לשיפוצים נדרשים. לא עיינתי במה מדובר ועל כמה כסף מדובר כי זה היה כבר סמוך למועד המכירה. במודע חתימת ההסכם סיפרתי לקונים שוועד הבנין מעוניין כנראה לשפץ והראינו לו התכתבות על כך בווטסאפ של אשתי אך לא בטוח שנכנסנו לפרטים והראנו להם את הפרוטוקול וועד שמחייב שיפוץ מקיף בבניין אך מצד שני הקונים לא דרשו לראות את כל הפרטים ואת הפרוטוקול. כאשר סיפרנו על הנושא הזה זה היה במועד חתימת ההסכם וכגילוי נאות מצידנו למרות שידענו שאולי יפיל את העיסקה אך רצינו להיות ישרים וסיפרנו על כך שיידעו שאולי יידרשו לשלם על ידי וועד הבנין. הקונים סברו וקיבלו. או שכך לפחות חשבנו… לאחרונה פנה אליי הקונה וטוען שהתקבלה החלטה של וועד הבנין עוד בטרם מכירת הדירה. כחודש לפני המכירה והוא מביא ראייה של פרוטוקול וועד הבנין על כך, כאשר שם כתוב שהדיירים יתחייבו לשלם מעל 10 אש"ח כל אחד על שיפוצים בצנרת ובגג הרעפים של הבנין. הוא טוען שלא ידע על כך ולא יידענו אותו על כך ולכן אנחנו חייבים לשלם את זה. בהסכם שעליו חתמנו אין הנחייה ברורה מה קורה במקרה כזה ורק כתוב שעל המוכר להצהיר כי לא ידוע לו אם התקבלה החלטה של ועד הבית בעניינים שונים. הוא עכשיו טוען שאנחנו צריכים לשלם את התיקונים. לעומת זאת אני טוען שיידעתי אותו על כך והיה יכול לקחת את הפלאפון ולבקש טרם חתימת ההסכם לראות במה מדובר אך לא עשה זאת אלא חתם.

תשובה:

שלום וברכה,

החלטות של ועד הבית לערוך גבייה עבור שיפוצים בבניין המשותף, וההחלטות נערכו לפני מכירת הדירה, כאשר מדובר בשיפוצים במשותף, הקונה צריך לשלם, מאחר והקונה הוא יהנה מהשיפוצים, ואילו למוכר אין תועלת בשיפוצים. והקונה שנהנה חייב לשלם.

אם הגבייה נעשית עבור לקוי מיידי, כגון סתימה בצנרת שצריך לפתוח את הסתימות, אם ההחלטות התקבלו לפני המכירה, חייב המוכר לשלם, את התיקון והוא צריך להעמיד את הנכס ללא תקלות.

בהצלחה.

מקורות:

ראה בהרחבה בספר ועד הבית בהלכה פרק י.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל