לתרומות לחץ כאן

כתמים בטיול

שאלה:

שלום רב, בעלי ואני יצאנו לחופשה בחו"ל, וכחלק מהעניין קיבלתי מהרופא כדורים לעיכוב המחזור (יש לציין שאיני נוטלת כדורים אלה בדרך קבע מפאת סיכון רפואי). בהתאם להוראות הרופא התחלתי את הכדורים 5 ימים לפני המחזור המיועד, אך שבוע לאחר מכן ביום הטיסה הופיעו הפרשות מעטות בצבע חום (קישרתי זאת ללחץ בנסיעה ללא הילדים). ביומיים הבאים ההפרשות כמעט נעלמו, אך היו פעמיים בהן הופיע כתם דם פיצפון, ובפעם השנייה הוא לווה במעין גוש קטן. מה הדין בעניין זה? יש לציין, כי אנו במקום ללא קהילה יהודית או רב מקומי. תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

אם החום היה ללא כל נטייה אדמומית אין חשש. לגבי ההפרשה האדומה, אם זה היה בגודל גריס – מעט יותר ממטבע של שקל, ועל בגד לבן, זה אוסר, אבל על בגד צבעוני, אין חשש. בנוגע לנייר קינוח נחלקו הדעות, אני קיבלתי מרבותי שיש להחמיר בגודל כגריס אף שנייר אינו מקבל טומאה, אולם יש שמקילים שנייר אין עליו טומאת כתמים, בענין זה כל אחד יעשה כהוראת רבותיו.

טיול נעים ומוצלח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. סליחה על השאלה אבל מי הם הרבנים שהרב כותב "קיבלתי מרבותי" כי שמעתי שגאב"ד העדה החרדית ה"מנחת יצחק" זצ"ל התיר את זה אף בלי לראות את צבע הדם כלל. כך כותב ר' יצחק איזיק כהנא בספרו שהגיע אליו עם טישו שהיה אליו מראה אדום ממש גדול מגריס ועוד לפני שפתח אותו להראותו לו אמר לו זה טישו וזה לא מקבל טומאה. וכן הביא בספר "מראה כהן"לרב מרדכי רובין שליט"א (פ"ג) שהעיקר להלכה כהחת"ס דנייר אינו מקבל טומאה שלא כהנוב"י.

  2. עשינו שימוש בכמה וכמה בתי הוראה מובהקים של גדולי המורים בירושלים, וכך היו רגילים שם להורות, וכל בית מדרשו של הגר"ש וואזנר זצ"ל כך רגיל להורות, וכך אגב מובא גם בס' שיעורי שבט הלוי, ואכן אינו מכחד שיש מקילים ובשל כך אני גם נוג לציין שכל אחד ישאל את רבו שלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל