לתרומות לחץ כאן

חיוב תשלום של נסיעה באוטובוס

שאלה:

שלום כבוד הרב, כשבאתי לשלם היום נסיעה עם כרטיס הרב קו וזאת לאחר שבאמת לא ההיתי בטוח אם יש לי מספיק כסף בכרטיס לפני שעליתי לאוטובוס, המכשיר של הנהג הראה שאין לי מספיק כסף. במצב כזה לפי מה שידוע לי לפי התקנון צריך לקנות מהנהג כרטיס רב קו ב-5 שקלים ולטעון אותו במחיר נסיעה של 5.90 שקלים. זוהי הדרישה, רק הנהג שהוא מכיר אותי אמר לי בערך את הדברים הבאים: בשביל מה? יש לך כבר רב קו ואתה מתכוון לנסוע נסיעה של מעבר של שעה וחצי, הוא הסיע אותי מרחק של שתי תחנות למקום שאפשר לטעון את הכרטיס(וכך אשלם באוטבוס הבא שיבוא, כמו שכך היה) ולפני שירדתי שאלתי משהו כמו: אז אני אצטרך לשלם גם את הנסיעה הזו? (כלומר פעמיי'ם 5.90), והנהג אמר לא, אתה עושה את זה בהסכמה.(של הנהג כמובן). האם זה היה בסדר או שבכל זאת יש עלי עוד חוב של 5.90 שקלים לחברת האוטובוס? ב.שאלתי לפני זמן אך כנראה השאלה לא נקלטה ומבקש לשאול שוב: שטר כסף שנראה אמיתי לפי הסימנים שהגיע לידי, רק שיש בו קרע במרכזו. עשיתי לו ליפוף שתיי'ם של ניי'ר דבק סלוטופ ונראה שדווקא בגלל זה המוכר לא רצה לקבלו, האם ישנה בעיה שאסיר את הניי'ר ואקנה בו אצל אחרים? בברכה,

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר אתה קונה נסיעה תוך שעה וחצי זה מכסה גם את הסיעה שנסעת.

לכתחילה אסור לנסוע ללא תשלום ולשלם בנסיעה אחרת. אך כאן שכבר אירע הדבר, והיה כך מצד הנהג, אין איסור.

זכורני שהשאלה השנייה הגיעה ועניתי עליה, איני יודע מדוע לא קיבלת.

אם השטר כסף תקף לפי החוק אתה יכול להעביר הלאה ואין בזה חשש איסור. הבנק תמיד יקבל את השטר אם הוא תקף חוקית.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    אני מבין מתשובת הרב שאיני חיי'ב לשלם את מחיר הנסיעה הראשונה שנסעתי ואין בידי איסור, אך ממשפט שהרב כתב "אך כאן שכבר אירע הדבר והיה כך מצד הנהג" עלי להבין שהרב מתכוון להסתיי'גות מסוימת בתשובתו?

    מחילה כבוד הרב, אכן בדקתי את הדואר וראיתי את תשובת הרב לשאלתי השניי'ה, והמענה היה כבר באותו היום וגם מהיר כרוב טובכם וחסדכם עמי ועמנו השואלים בכלל, תודה. ותודה שוב על המענה החוזר.

    בברכה,

  2. כוונתי הייתה שלכתחילה אסור לעלות ללא תשלום ולשלם בהקפה, וכן על ענייני התשלום לא ניתן לסמוך על הנהג, כיון שאין לו סמכות על כך. אך המקרה שלך ששילמת מיד אחר הנסיעה תוך זמן התיקוף, והנהג הסכים לזה, יש להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל