לתרומות לחץ כאן

סגולת השעה התשיעית למתגוררים בחו"ל

שאלה:

ידוע שכל זמני היום הולכים לכל אדם ואדם לפי מקומו היכן שהוא נמצא. אני מתאר לעצמי שגם סגולת השעה התשיעית ביום התשיעי לחודש התשיעי הוא כך. אך איך בדיוק מחשבים זאת? אמור להיות קצת לפני מנחה קטנה? כמו"כ אם אדם אשר כזה מצטרף לא' מהאגודות בארץ הקודש שהם כמובן יעשו זאת כאשר השעה התשיעית חלה אצלם אך אצלו הוא יכול להיות עדיין ישן או בתפילת שחרית האם זה יועיל לו?

תשובה:

שלום וברכה,

אינני יודע את החישוב המדוייק שעשו אגודות הצדקה, הם רצו להרויח למצוא כמה דקות שהם השעה התשיעית לכל הדעות, כלומר בין אם החישוב הוא מעלות השחר ובין הנץ החמה וכו', אבל עצם הרעיון הוא לחלק את שעות היום ל12 חלקים שביעית שהתשיעית שבהם היא שעה זו. יש לזכור שסגולות הן הדבר השולי, העיקר הוא תפילות וצדקה למקום נכון ומפוקח, כל השאר אינו חשוב.

ברור שסגולה זו קיימת לפי המקום בו נמצא האדם המתפלל, כלומר אותם רבנים שמעתירים בתפילה עבורך בארץ ישראל, גם כאשר אצלך הוא זמן אחר לגמרי, שהרי העיקר הוא הסגולה לקבלת התפילה.

שיתקבלו כל התפילות לטובה ולברכה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אז הסגולה היא לא להתפלל, אלא שיתפללו עליך?
    בכל מקרה, יש לי פתרון איך לא להכנס לשאלה הזו. פשוט מאד, תעלו לארץ ישראל. אין היום שום סיבה להמשיך לגור בחו"ל. דברתי עם הרבה חברים, וכל אחד יש לו את תירוצו שלו. אני חושב שאין כמעט אף אחד שיש לו טענת אונס אמיתית למה ממשיך לגור בחו"ל. אם יש כאלו שיש להם את הטענה הזו, זה פחות מעשירית מיהודי חו"ל.
    אז בלי להכנס לכל הנושא של הסגולה התמוהה הזו, ברור לכולם שסגולה גדולה הרבה יותר היא לגור בארה"ק. בפרט בזמננו שכמעט לאף אחד אין מניעה לעשות זאת.

  2. כוונתי היתה שהנושא אינו הסגולה, אלא שיש לעודד את הציבור לתרום, ואם מה שעוזר זה לעשות בלגן מסגולות, אז גם זה טוב…
    אני מסכים שהסגולה הכי טובה לגור בארץ הקודש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל