לתרומות לחץ כאן

הגיעו חבילות לידי בטעות – מה לעשות?

שאלה:

לפני 4 וחצי חודשים קבלתי מתנה מחמותי ע"י שליח ובנוסף גם שקית עם 3 מתנות שהייתה אמורה להישלח למשפחה אחרת,( לפי הברכה שהייתה רשומה עליו הבנתי שזה לא בשבילי). אנחנו לא מצליחים לאתר את השליח, ובינתיים השקית נמצאת אצלי, מה אני צריכה לעשות עם השקית?

תשובה:

שלום וברכה,

החבילות שהגיעו לידך, דינם כאבדה, והינך שומר אבדה על החבילות. ומחובתך לנסות לאתר את השליח שהביא את החבילות. והיה אם לא תצליחו לאתר את בעלי החבילות, ניתן לרשום את מחיר החבילות במקום שמור, ואז תוכלו לעשות בחבילות כראות עינכם.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן רסז סעיף כא, לגבי תפילין שנמצאו שמותר לשום דמיהן. וה"ה בכל מציאה שאין החפץ ייחודי מאוד, וניתן למצוא כמותו בשוק, שמותר למוצא לשום את דמי החפץ, ולהשתמש בחפץ.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מעיקר הדין את שומרת אבדה, ולכן חל חיוב לשמור את החפצים לעולם עד שיבוא אליהו, כיון שהחפצים הגיעו לידך לפני ייאוש. אלא יש קולא על השומר אבדה, שאם מדובר בחפץ שלא ייחודי במינו, וניתן לרכוש דוגמתו בשוק, שהמוצא יעריך את שווי האבדה ואז יוכל להשתמש באבדה לעצמו. ואם ערך האבדה ירשו במקום שמור לעולם והיה אם יבוא בעל החפצים יצטרכו לשלם לו את דמיהם. או עד שיבוא אליהו ויודע למי להשיב.
    אחר שרשמת את שווי החפצים בפנקס שמור, תוכלי לעשות בחפצים כראות עינייך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל