לתרומות לחץ כאן

התחיבות על בוררות בטופס הזמנת תיווך

שאלה:

ב"ה שלום הרב רציתי לשאול אם כדאי להוסיף סעיפים האלו לטופס הזמנת תיווך וכן מה הכוונה בסעיף בוררות.. מה המתווך צריך לעשות עם הלקוח *הסכם בוררות – בכל מחלוקת הנוגעת לחוזה זה הצדדים קיבלו על עצמם את ___________________________________ כבורר מוסכם (להלן, "הבורר"). חתימה על החוזה דינה כחתימה על הסכם בוררות כמשמעה על פי דין תורה וחוק המדינה. הצדדים קיבלו על עצמם, את הבורר, בין לדין תורה בין לפשרה, במקרה שיש לבורר שטר בוררות – כפי שמפורט באותו שטר בוררות. 7. *תוקף הלכתי – הצדדים מקבלים על עצמם את דעת הפוסק המקיים הסכם זה ומתחייבים על פי דעתו, הצדדים מודים שכל ההתחייבויות וההקנאות נעשו על פי "היתר עסקא" כתיקון חכמים, ושכל התנאים נעשו על פי דיני התנאים כתקנת חכמים. כל הקניינים, החיובים ותנאי הסכם זה נעשו בקניין היותר מועיל על פי דין תורה בכלי הכשר לקנות בו בבית דין חשוב מעכשיו באופן שאין בו אסמכתא, כתקנת חכמים.

תשובה:

שלום וברכה,

כדאי מאוד להוסיף את הסעיפים האלו להסכם תיווך. הסכם על בוררות קובע שהצדדים מתחייבים לדון בפני בורר מסוים או בפני בית דין מסוים. היתרון שבזה שאם יהיה למתווך תביעה על לקוח, לפי הדין זכותו של הנתבע לבחור באיזה בית דין חפץ לדון. וכשיש סעיף כזה, לא יוכל לברור שום בית דין מלבד הבורר המוסכם.

כמו כן אם יהיה שלה של ריבית – שמאוד שכיח בעסקאות – ויש איסור ריבית, וגם החיוב מתבטל בגלל האיסור, לכן חשוב שיהיה סעיף של היתר עסקה, כדי לסלק כל איסורי ריבית.

מומלץ לכתוב בחוזה "היתר עסקה ברית פנחס" בנוסח ההסכם של ברית פינחס יש הרבה יתרונות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל