שאלה:
שלום כבוד הרבנים. בתי עוד מעט נכנסת לחופה בעז"ה ובהדרכת כלות אמרו לה שלא להסיר שיער הגבות על ידי שעווה לפני הטבילות, משום חשש חציצה. ואני לא מבין. לכאורה זה מיעוט שאינה מקפידה עליו, כי זה שקוף וגם נשים עושות את זה אפילו לא קשור לטבילה כגון כשיוצאות לחתונות וכד'. ואם כך מה הבעיה להסיר שיער בשעווה אפ' סמוך לטבילה? תודה מראש לרב העונה.
תשובה:
שלום וברכה
מיעוט שאינו מקפיד אינו נימוק להתיר לכתחילה, שהרי כבר כתב הרמ"א בתחילת סי' קצח שלכתחילה יש להקפיד גם ברפוי וגם במה שלא מקפידים עליו. מה גם שאני לא בטוח שאינה מקפידה, אם תשים לב שיש עליה שעוה אני כמעט משוכנע שהיא תקלף את זה, ולכן אם יש חשש שישאר בטבילה כדאי להמנע מלעשות זאת סמוך ממש לטבילה, כדאי כמה ימים קודם, זה לא צומח כל כך מהר שוב…
מזל טוב ורוב נחת.
אני שומע, ייש"כ.
אמנם מדובר בכלה ספרדיה והשו"ע מתיר אפ' לכתחילה.
לולי דמסתפינא הייתי אומר שאפילו לנוהגים כפי הוראות הרמ"א, נכון שיש לדון את השעווה בתור דבר שמקפידים עליו במקרה שישימו לב עליו אבל לפני טבילה האשה עושה חפיפה בחמין השעווה נמסה בהכריח ובכלל לא מתחילה השאלה.
עכשיו אתה דן טכנית האם מדריכת הכלות צודקת, בזה אינני יודע ומן הסתם לא גרע מהאיסור להתעסק בבצק למרות שחופפים ואם כן היא צודקת…
השאר תגובה