לתרומות לחץ כאן

כתם באמצע קיום יחסים לאחר הפסקת כדורים

שאלה:

שלום רב, אשתי על כדורי מניעה. הפסיקה לפני שלושה ימים, ובדרך כלל מקבלת מחזור ביום החמישי או השישי להפסקה. הערב ראיתי שהיא רוצה, (לאחר תקופה ארוכה שהיה לה קשה) אז זרמתי איתה, למרות שהיא כבר הפסיקה את הכדורים. באמצע ראינו טיפה דם (מעורב הזרע שיצא, סליחה על הפרטים). כמובן שמיידית נפרדנו (פיזית בלבד:), השאלה שלי היא: אשתימלאמקיבלה מחזור אלא רק כתם שיצא עם הזרע, אמנם כתם מעורב עם זרע אבל כנראה מעל השיעור. א) אני מניח היא נידה וצריך הרחקות? ב) יש בנו חטא חלילה? ג) חטא הרחקות או חטא גרוע יותר? ד) אם כן, איך לתקן? תודה רבה מעומק הלב, אני מרגיש פושע. ואם תראה אותי ברחוב לא תאמין, בוגר ישיבה קובע עתים… איזה צבוע אני יעקב

תשובה:

שלום וברכה

אינך צבוע חלילה, טעית בכך שסמכת שהיא מקבלת מחזור מן רב כל כך לאחר הפסקת הכדורים מה שלא מצוי כלל, ולא ידעת שכך טבעו של מחזור להתחיל בכתם וכו'.

ודאי שהיא נדה לכל דבר, ומסתבר שגם צריכים לעשות תשובה על המעשה כי קשה בעיני להגדיר זאת כאונס… אחרי שלושה ימים מהפסקת הכדורים לכל הדעות יש לחשוש לדבר כזה, לדעתי כדי לכפר תקבלו על עצמכם ללמוד פעמיים בשבוע יחד רבע שעה הלכות נדה מתוך ספר קל, וכך להתחזק בענין.

ברכה והצלחה וחודש טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה אם זה כבר היה לאחר יציאת הזרע, אם כן ייתכן שזה היה לאחר גמר התשמיש (ובטעות הוא קורא לזה 'באמצע') ואם הכתם יצא לאחר שיעור אותיום, אם כן הוא בגדר כתם ויש לדון על גבי מה נמצא כדי לדעת אם הוא מטמא.

    ועל כל פנים נטמאה לאחר המעשה ולא בשעת מעשה.

    גם יש לדון שאחר שיודע טבע אשתו שמקבלת רק לאחר 5 ימים מהפסקת הכדורים אם כן ביום ה3 לא הוי עונת פרישה, אם אכן כך טבעה וכך הוא כותב שזו טבעה.

  2. בגלל הנימוקים הנ"ל, בעיקר השני, הסתייגתי מעט ולא נתתי את דברי הרמ"א לענין ארבעים תעניות או פדיונם שזה הרבה כסף, אלא מה שנראה בעיני שיש לעשות כאשר נוהגים בחוסר זהירות. ההרגל שהזכרת די מפוקפק משום שזו מציאות מאוד נדירה ויותר נראה כמו שכתבתי שזה מתחיל אצלה עם כתמים רק שבדרך כלל היא לא שמה לב אליהם..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל