טעות בברכת המוציא

רבני בית ההוראה
ל' חשון ה'תש"פ

שאלה:

אדם שבברכה הראשונה על הלחם טעה והשמיט את המילה “המוציא” יצא ידי חובה או שצריך לברך שוב?

תשובה:

לכאורה הוא חיסר כאן את עיקר תוכן הברכה ויש לחזור ולברך. כמובן שאם עדיין הוא בתוך כדי דיבור לסיום הברכה אפשר לתקן ולא צריך לחזור מתחילה.

שבת שלום.

2 תגובות

    חיים דהן:

    תודה רבה !
    מה המקור לכך? כי לכאורה רק חסרון בשם ומלכות גורם לברכה לא להיחשב לא?

    רבני בית הוראה:

    צריך גם את עצם תוכן הברכה, וכאן נראה לי שעיקר התוכן הוא שבורא העולם הוא שמוציא את הלחם מן הארץ, מה שאתה מביא הוא שגם דבר שאינו עיקר התוכן לפעמים מעכב בגלל שהוא מטבע לשון שקבעו חכמים, וזה נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *