לתרומות לחץ כאן

אשה יכולה להוציא איש שחייב מספק בברכת המזון דאורייתא? – המשך

שאלה:

דברי השו"ע הם כאשר האיש חייב בודאי אזי אין האשה שחייבת רק בספק מדאורייתא יכולה להוציאו, [כמו שכתב המשנ"ב בסימן קפ"ו בשם הטור] אבל בנדו"ד כאשר גם האיש חייב רק בספק [כי יש לו ספק שמא הוא כבר בירך ברהמ"ז] יש מקום גדול לומר שאשה שהיא גם ספק דאורייתא [בגלל שיש ספק אם נשים חייבות בברהמ"ז מה"ת] תוכל להוציא אותו, ששניהם במצב שהם ספק דאורייתא. דנמצא ששניהם באותה דרגת ורמת חיוב] ועוד שיש כאן ספק ספקא לפטור א' שמא האיש כבר בירך ב' שאפילו את"ל שהוא לא בירך שמא נשים חייבות בברהמ"ז מה"ת והן יכולות להוציא אנשים]

תשובה:

לאידך גיסא האיש הוא בחזקת חיוב משא"כ האשה – צ"ע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    לפי דבריכם ימצא דמ"מ בכה"ג שיש ספק אם הוא התחייב כגון שמסתפק אם אכל דבר שחייב בברהמ"ז בכה"ג בודאי שהאשה תוכל להוציא אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל