שאלה:
בשיטת הרשב"א שהובא במגן אברהם, שכלים שבישלו בהם מאכל בשבת במזיד אז הכלי נאסר,האם הרשב"א מדבר רק לאותו אדם שבישל או לכל אדם,שהרי המאכל עצמו שבושל במזיד אסור למבשל לעולם ולאחרים מותר בכדי שיעשו,אז הכלי לא יכול להיות יותר חמור מהמאכל עצמו?
תשובה:
ברור שדין הכלי אינו חמור מדין המאכל עצמו, ולכן, לאחרים כיון שגם האוכל עצמו שהתבשל בשבת מותר להם באכילה במוצאי שבת, גם הסיר לא נאסר. כך מבואר בשו”ע הרב שם סעיף א.
זה נשמע לי ברור אך לצאת מהספק:
אם בישלו בכלי בשבת במזיד, להבנתי אדם אחר יכול לבשל בכלים הללו. אך אם האדם שבישל בכלי בשבת במזיד, אחר כך מבשל גם בימות החול באותו סיר למרות שאסור לו – מותר לאדם האחר לאכול מהמאכל שבושל בימות החול?
תודה כבוד הרב
כאמור לאחרים מותר.
השאר תגובה