לתרומות לחץ כאן

שידוכים ואיסור עם גוי

שאלה:

שלום לכבוד הרב, אני חוזרת בתשוב מגיל 16 כיום כבר בת == וכבר יוצאת לשידוכים לפני כשנה טסתי לחול ונפלה עלי דעתי לא הבנתי בכלל מה אני עושה ואיך זה קורה ונפלתי עם גוי זה לא היה מתוכנן ולא רציתי את זה אני אפילו לא יכולה להסביר איך הגעתי לידי עברה שכזאת. אני כיום נמצאת במדרשה ויש לי את הרב שלי שאני הולכת בדרכו. ואיני מסוגלת לספר או להתייעץ עם רבי על זה או עם כל בן אדם אחר אני כל כך מתביישת ונגעלת מעצמי ובכל יום וים נזכרת על זה ומרגישה שחרב עלי עולמי ולא משנה כמה וידויים וחרטה תהיה לי על זה אני לא יודעת איך לתקן זאת ולהמשיך הלאה. השאלה היא האם לספר לרב שלי ולהתייעץ איתו לגבי זה מה לעשןת והאם יש תיקון ומה הדין של זה או האם כבודו יוכל לעזור לי. שאלה שני לגבי נושא זה האם צריך לספר על מעשה זה לשדכנית או לבחור איתו אצא לשידוך ואם לא האם לאחר הנישואים אצטרך לספר זאת לבעלי? החשש שאם אספר זאת לשדכנית או למישהו מהקהילה הוא שלא יקבלו אותי ויראו אותי בעין לא טובה וכך אוריד מהערך של עצמי. למרות שהשם יתברך יודע שאני מצטערת על זה מעמקי נשמתי וכל יום עושה על זה תשובה ומביעה חרטה עמוקה ולא נמצאת במקום זה כלל!

תשובה:

שלום רב,

נערה שהיא בחזקת בתולה ואינה כזו יש בעיה אם אינה מספרת לחתן שלה שאינה כזו. הן משום שכנסה בחזקת בתולה ונמצאת שאינה כזו יש בעיה של ספק בתוקף הקידושין, והן משום שכתובתה אמורה להיות מנה ולא מאתים (עיקר הכתובה) ראה כאן וכאן בהרחבה. אולם אם היא אינה בחזקת בתולה אינה צריכה לספר דבר, משום שממילא האיש יכול לצפות שאינה בתולה. למיטב הבנתי מאחר שאת חוזרת בתשובה אינך מוגדרת בחזקת בתולה ולכן אינך חייבת לספר דבר.

העובדה שזה נעשה עם גוי לא משנה כלום. ולכן אינך צריכה לספר דבר. 

רק את צריכה לדעת שמאחר שקיימת יחסי אישות עם גוי, את אסורה לכהן. לכן, עלייך לשים לב לסנן הצעות שידוכים של כהנים, בלי לומר מדוע. 

אני בטוח שהחרטה שלך כנה ואמיתית. בורא עולם יודע ששבת בתשובה שלמה ובודאי התכפר לך מעשה זה.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל