לתרומות לחץ כאן

התחזקות באמונה

שאלה:

שלום,אני מתחזק לאחרונה- אך מרגיש שאני מאוד מתחזק המון במצוות מהר מאוד אך לא מתחזק מספיק באמונה,רציתי לדעת אם יש לכם עצות כיצד להתחזק באמונה ולא רק במצוות?
תודה.

תשובה:

למעשה השאלה שלך היא שאלת השאלות, שכל יהודי מתקשה בה, בורא העולם מסתתר מאיתנו והאמונה היא הקושי הגדול. הדרך היחדיה היא פשוט להתבונן הרבה בתפילה, להרבות בדיבורי אמונה ומחשבה על מציאות ה' והשגחתו הפרטית איתנו בכל רגע, וכלל שנחשוב על זה יותר וננהג על פי הרעיון הזה, כך יחדרו הדברים עמוק יותר ללב, אבל זו בהחלט עבודת חיים.

מה שחשוב לדעת שאנחנו מאמינים, ובנקודת מבחן זה ניכר, הרי אנחנו משקיעים מאמצים גדולים בעבודת ה' ובקיום המצוות וכו', הרי שהאמונה עמוק בליבנו, אלא שבמצבי לחץ ובמהלך היום יום לפעמים אנחנו דואגים מידי ונחלשים, אבל זה לא אומר שאין לנו אמונה חלילה, לאט לאט נתחזק עוד.

בהצלחה לכולנו!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ניתן להוכיח שהתורה היא אלוקית,

    יש בתורה הרבה נבואות שהתגשמו שאף אדם לא יכל לדמיין אפילו
    הנה לך מעט מאוד מהן :

    הנבואה על החזרה של עם ישראל לארצו ,
    ואף התאריך לכך , מובא בכתבי חז"ל , רבי עקיבא יוסף שלזינגר , על פי מקורות התורה שבכתב ושבעל פה כמובן , כותב בספרו , "ברית עולם" שכשיהיו בארץ 600,000 יהודים , הגוים יתנו לנו את הזכות לשלוט בה , ואכן כשהוחלט באו"ם על תוכנית החלוקה , היו בארץ 600,000 , יהודים ואף מעט יותר , וכידוע , שדברים אלו נכתבו היו בארץ פחות מ40,000 יהודים , האם זה מקרה ? לא נראה לי..
    מי יכל לדמיין בכלל שעם ישראל יחזור לארצו ומי בכלל יכל לדמיין את התאריך שזה יקרה בדיוק !!?!?

    .

    עוד דוגמא , היא נצחיותו של העם היהודי שהובטחה בפסוקים רבים, והבטחה זו היא בבד בבד עם ההבטחה שיהיו בגלות: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"

    הפילוסוף הרוסי נקולאי ברדייב בספרו "משמעותה של ההיסטוריה"‏ כותב:

    "לפי הקריטריון המטריאליסטי, צריכה היתה אומה זו לעבור מזמן מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה, כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזירה קדומה".

    ההיסטוריון הבריטי (הנודע על יחסו השלילי לעם היהודי) פרופסור ארנולד טוינבי, בספרו "חקר ההיסטוריה" סוקר עלייתן ומפלתן של 21 תרבויות קודמות, וכך כותב על היהודים:

    "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות, זוהי תופעה כה לא רציונלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה."

    יש לציין גם, שקיימת גם נבואה שעם ישראל יהיו מועטים (דבר שמגדיל את הפרדוקס על נצחיותה של האומה היהודית):

    "וְהֵפִיץ יְהוָה אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג יְהוָה אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד, כז), ובהמשך: "וְנִשְׁאַרְתֶּם בִּמְתֵי מְעָט תַּחַת אֲשֶׁר הֱיִיתֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב כִּי לֹא שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ"

    גם זה "צירוף מקרים" ?

    תופעת נצחיותו של עם ישראל הינה על טבעית. כה מדהימים הדברים בעל-טבעיותם עד שגם גדולי הפילוסופים, ההיסטוריונים והסופרים מאומות העולם עומדים משתהים מול התופעה המדהימה הזאת.

    הפילוסוף הצרפתי ז'אן-פול סארטר]: "אינני יכול לשפוט את העם היהודי על פי הכללים המקובלים של ההיסטוריה האנושית. העם היהודי הוא משהו מעבר לזמן".

    הפילוסוף הרוסי ניקולאי ברדייב: "לפי הקריטריון המטריאלסטי [החומרני] והפוזיטיבי [ההפך מחומרני], צריכה הייתה אומה זו לעבור מן העולם. קיומה הוא תופעה מסתורית ומופלאה, המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכח גזרה קדומה".

    הפילוסוף והמתמטיקאי הצרפתי בלז פסקל](1623-1662): "דבר מתמיה, הוא לראות את העם היהודי הזה שורד שנים כה רבות, כשהוא נתון תמיד לעינוי, …הוא דבר שסותר את עצמו, הריהו שורד למרות עוניו".

    ארנולד טוינבי, מגדולי ההיסטוריונים של המאה ה-20, אשר חקר את עלייתן ושקיעתן של 21 תרבויות](1889-1975): "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת, אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות – זוהי תופעה כה לא רציונאלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה".

    פרופסור ג'ורג' פרידמן, סוציולוג והיסטוריון צרפתי נודע: "יש לעם היהודי היסטוריה שאינה כשל כל העמים. כתבתי פעם שהיהודים הם תאונה של ההיסטוריה, משהו שאיננו תואם את הכללים המקובלים של ההיסטוריה".

    הסופר האמריקאי הרמן ווק(1914): "עם זה התגבר על שורה מדהימה של צרות ופגעים שעל פי דרך הטבע אין לעמוד בהם. התקיימות ממושכת זו בניגוד להיגיון ההיסטורי היא הדבר המופלא ביותר והמצריך הסבר, אף כי גם אריכות הימים כשלעצמה מפליאה היא למדי".

    הסופר האמריקאי מרק טווין(1856-1904): "המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו. ועתה, הם יושבים בצל או אבדו בכלל. היהודי ראה את כולם, הכה את כולם, והוא היום מה שהיה מאז ומעולם. אינו מראה סימני שקיעה, לא תשישות של זקנה, אין האטה בכישוריו, וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר. מהו סוד נצחיותו?"

  2. אתה צריך להבין וזה גם יקל על הלחץ למה זה קורה. שיש הבדל גדול בין מעשה פיזי לבין מחשבה. מעשה פיזי אתה יכול לעשות בעל כורחה אבל מחשבה צריך הרבה הרבה הרבה מאוד מאוד עבודה כי זה דבר שאתה לא יכול לשלוט בו אם אתה לא עובד על עצמך כמו שהרב אמר פה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל