לתרומות לחץ כאן

מי היו הנפילים? / למה יש תפילות שלא מתקבלות? / לדבר באמבטיה

שאלה:

שלום,יש לי 3 שאלות שונות: 1.רציתי לדעת מי אלה הנפילים שמוזכרים בספר בראשית(האם הם מלאכים?בני מלאכים?האם היו ענקיים בממדם?האם היו להם כוחות על-טבעיים שונים מאשר בני אדם?וכדומה…) 2.יש אנשים שומרי מצוות ודתיים שחולים במחלות סופניות,הם מקיימים את כל המצוות וב 100% בטוחים שהשם איתם ויתן להם רפואה,רציתי לדעת מדוע בסוף השם לא עוזר להם והם נפטרים? 3.במידה ואני מקלח את הילדות שלי במקלחת(אחת בת שנתיים ואחת בת שנה),יש במקלחת בית כיסא- אז אסור לי לדבר ,יש משהו שאפשר לעשות על מנת שאני יוכל לדבר אליהם במקלחת? תודה.

תשובה:

שלום וברכה

1. בפרקי דרבי אליעזר [מדרש] בפרק כב מבאר שבני האלוהים היו מלאכי שמים שקיטרגו שהאדם אינו ראוי להבראות בגלל שסופו לחטוא, ולכן נגזר עליהם לבוא לעלם בדמות בני אדם ענקים וגיבורים לראות האם הם לא יחטאו, ובכך שחטאו סר הקטרוג מבני האדם… ואכן הם קלקלו מעשיהם עם בנות קין שלא נהגו בצניעות. אולם יש מרבוינו שפירשו שאלו היו בני קין עצמם, ורק מחמת שהיו ענקים הרבה מעבר לשאר בני האדם היו נקראים כך, והם חטאו מאוד בחטיפת נשים מאורסות או אשת איש ומעשי אונס וכו'.

2. לעולם לא נוכל לדעת חשבונות שמים… כאשר בא על אדם חולי או כל נסיון אחר, לעיתים זה בא לו כדי שיתחזק ויעבוד את ה' בשמחה מתוך היסורים וכשעומד בנסיון זוכה לרפואה. לפעמים בורא העולם פשוט מצפה מאיתנו לבטחון ואמונה ותפילות, וכשמתפללים זוכים [יש הרבה להרחיב בזה מפרשת בראשית – לא המטיר ה' אלוקים גשם על הארץ, בגלל ש"אדם אין לעבוד את האדם", כפי שכתב רש"י שלא היה אדם שהתפלל לגשם לכן הוא לא בא וכו']. אבל לפעמים אכן נגזר על אדם למות מתוך החולי בגלל שכך תיקונו, ואז לא ינצל מחוליו על ידי התפילות והאמונה, אלא שבזה כבר הבטיחו חכמים שתפילה לעולם אינה שבה ריקם, ובודאי תועיל בדבר אחר! מתפללים על החולה הזה ובזכות זה בניו מאריכים ימים, או כל תועלת אחרת. בשבוע שעבר שוחחתי בענין עם דיין חשוב שהוא תלמיד חכם גדול, והראה לי מדברי הזוהר, שלפעמים התפילה אינה מתקבלת על הנושא הספםציפי שהתפללו עליו, כי בזה יש דין ומשפט האם אותו אדם ראוי לקבלת הבקשה, אבל היא מועילה בדבר אחר כי שם זה נכנס בדלת האחורית אין דין וקיטרוג כי לא התפללו על זה ישירות…

3. כיון שיש כאן כמה צדדים להקל, ראשית זה לא מיועד רק לשירותים אלא יש שם גם אמבטיה, ושנית זה אינו שירותים שצובר בתוכו את הטינוף כמו שהיה בעבר, אלא כמו שהיה בלשון הגמרא בית כסא פרסאי שהצואה היתה מתגלגלת מיד בצינור והוא נקי, יש סוברים שאין בו טומאת בית הכסא, ולכן, הגם שנחמיר ליטול ידים כשיוצאים משם גם כשלא עשה צרכיו, מכל מקום כאן שיש צורך לדבר עם הילדים בשעת מעשה נהגו כל העולם להקל בזה.

בהצלחה רבה ורוב נחת ושמחות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל