איוב ואסונו

רבני בית ההוראה
כ"ד חשון ה'תש"פ

שאלה:

מדוע קילל איוב את יום לידתו ולא את יום אסונו? והרי עד לאסון היו לו חיים יפים ובחז”ל הגדירו זאת ש”הטעימו מעין עוה”ב” בכך שמיד לאחר הזריעה כבר צמחה התבואה! אלא שכאשר בא עליו אסונו והוא קבר את בניו, נהפך לעני מרוד, לחולה ולטריפה זה היה יום המהפך ואם לקלל יום (אם יש כזה מושג) שיקלל את יום האסון ולא את יום ההולדת שכאמור היה דווקא די טוב!

תשובה:

שלום וברכה

יום לידתו בעצם הביא עליו את אסונו, כביכול הוא אומר עד כמה שנגזר עלי כזה אסון, עדיף היה לי שלא להוולד…

שנדע תמיד רק טוב!

2 תגובות

    .:

    כלומר שבמידה מסויימת – ברגע שהאסון הגיע הרי שכל החיים ההיפים שהיו עד אז לא היו שווים אותם (אם הבנתי נכון)

    ומה קרה שהכל חזר לו בכפליים? האם אז הוא כבר כן הודה על הרעה? או שגם אז עדיין היה עדיף לא להוולד ולא לקבל בכפליים העיקר לא לסבול?

    רבני בית הוראה:

    לא אמרתי שאיוב צדק… ודאי שלא, אדרבה, זה הרי היה הנסיון שלו כידוע, איך יקבל את הדין, כפי שהגמרא מספרת, רק אמרתי כיצד הוא התבטא ביחס לאסונו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *