לתרומות לחץ כאן

שמירת העיניים בסביבת העבודה / כמה להתאמץ בכוונה בתפילה

שאלה:

מהם תחומי שמירת העיניים על פי דין ומהם תחומי שמירת העיניים כאשר אתה נמצא בבית ספר ויש מורות ומורים ? בנוגע לדבר אחר, באיזה מקרים יש לוותר על כוונות בתפילה ובתוספותיה ,כמו ברוך שאמר וכדומה .

תשובה:

שלום וברכה

קשה לתת בענין גדרים ברורים, שכן ברור שיש לשמור על העינים, וברורה ההלכה שהביא המשנה ברורה בסי' עה שאשה שאינה צנועה אין להביט בה כלל, וכשהיא צנועה מותר רק בהסתכלות בעלמא ולא בהתבוננות, כלומר לא צריך להתקע בקירות, אבל אסור להתבונן בה, בשעת הדחק גדול סומכים על דברי הרשב"ם במסכת בא בתרא שבדליכא דרכא אחרינא מותר כאשר זה לא מביא לידי הרהור, ועל כך סומכים היום במקומות העבודה וכו', אבל ברור שאם זה מביא להרהור יש להמנע.

בנוגע לסדר התפילה, יש להתפלל נורמלי ואסור שהתפילה תביא לידי חרדה, כלומר יש להשתדל עוד ועוד שהתפילה תהיה בכוונה אבל היום אנחנו אנשים קטנים וקשה לנו הריכוז, לכן יש לעשות ככל הניתן, כל פעם להתקדם בזה עוד קצת ולעבוד על הענין, אבל בלי לחצים ובלי שזה יקח שעות ויגרום חלילה למאוס בתפילה. אני כותב זאת כי אינני יודע מה עומד מאחורי השאלה ששאלת. גם בנוגע לשאלתך הראשונה לא כתבת מי אתה ומה המצב כתבתי באופן כללי, ובאופן מעשי יש להתייעץ יותר פרטני.

נשמח לסייע לך באופן פרטני אם תרצה.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל