לתרומות לחץ כאן

כהן רווק עם חרשת שהיתה בעבר עם גוי

שאלה:

שלום וברכה אני חירשת ואנו קהילה קטנה שרבים מאיתנו התחתנו זה עם זה. ויש כהן שלא התחתן זמן רב והוא רווק בן 45 ואני רווקה בת 35 פלוס ילד אחד בן 7 ואך לפני הרבה שנים טעיתי ונפלתי עם גוי ששיקר לי שהוא יהודי ועם קונדום האם אני אסורה לכהן או שאפשר להתפשר?

תשובה:

שבוע טוב,

שאלה זו קשה במיוחד. הסיטואציה ברורה למדי, כלומר, הקושי של שני הצדדים למצוא בן/ת זוג לנישואין קשה ואף קשה ביותר. יחד עם זה אנו יכולים בסיטואציות כאלה למתוח את החבל עד הקצה כדי להתיר דבר שאפשר להתיר במקום עיגון, אבל אין לנו אפשרות להתיר מעבר לזה..

מקורות:

העובדה שמדובר בחרשת יכול להיות שהקידושין יחולו רק מדרבנן כפי שתיקנו לחרש שאין לו קידושין מן התורה. הפוסקים משך הדורות דנו במעמדו של החרש המדבר. (חרש שאינו שומע ואינו מדבר דינו כשוטה לכל דבר, אפילו אם הוא אדם פיקח כאחד האדם ומודע היטב לסביבתו, ראה שות צמח צדק (הקדמון, סי' עז) שו"ת בית שלמה או"ח סי' צה ועוד פוסקים). כמו כן, דנו הפוסקים במעמדו של החרש (מלידה) המדבר משום שמדברי הרמב"ם היה נראה שדינו כחרש שאינו מדבר. ומ"מ אין הרבה להאריך בזה, משום שגם אם נאמר שאין לה קידושין מדאורייתא אלא רק מדרבנן. ולדעת הרמב"ם בכל איסורי כהונה, בעל ולא קידש אינו לוקה. כלומר, כאשר כהן בא על אישה האסורה לו בלי שהיה לפני כן קידושין אינו לוקה, וכך גם במקרה זה אילו דינה היתה כחירשת שאין לה קידושין מדאורייתא. ומ"מ גם להרמב"ם איסור יש, ואפשר שגם איסור תורה יש. לכן לצערי אין לי מה להציע בהיתר האישה הזו לכהן הנ"ל. אם אכן אותו בחור היה גוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל