לתרומות לחץ כאן

קידוש לחילונים שלא במקום סעודה

שאלה:

שלום וברכה, שאלה לגבי סימן רסט. במידה ואין אורחים הסועדים בחדר הסמוך לבית הכנסת, במידה ולא נהגו בבית הכנסת לקדש, במידה וידוע שיש בבית הכנסת ציבור שאינו שומר תורה ומצות, ואינם הולכים לקדש בביתם, ראוי לעשות עבורם. כך כתב בחזו"ע ב, עמוד א' , כרוב הפוסקים. והשאלה: האם שמקדש עבורם , כל אלה הידוע שאינם שומרים, האם צריכים לשתות מהכוס שיעור רביעית, או לקיים שם את הסעודה בכדי שיחשב להם קידוש, או עצם זה שנעשה הקידוש (אפילו אם מטעימו לקטן) הציבור יוצא מדין קידוש (אע"פ שאינו סועד שם, ואינו טועם, דהיינו רק למצות הקידוש מהתורה יוצא)? דהיינו שכל מה שאמרו לקדש עבור אלה שלא מקדשים בביתם, יועיל רק במידה והם לפחות שותים רביעית יין, או אוכלים מני מזונות בשיעור ?

תשובה:

שלום וברכה

אמת דבריך… כיון שאין קידוש אלא במקום סעודה, אינני רואה טעם לקדש עבור אותם אנשים שאינם שומרי מצוות אלא אם כן ישתו רביעית יין או יאכלו מזונות. ולכן אדרבה, בית הכנסת שמקרב רחוקים ומגיעים שלם אורחים כאלו, יארגן כיבוד יפה אחרי התפילה בו לאחר הקידוש יאכלו אותם אנשים שאינם שומרי מצוות מהעוגות, ילמדו אותם גם לברך מזונות וכו', וכך יטעמו מעט מכבוד השבת ושמחתה.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל