לתרומות לחץ כאן

משקים בתוך הסעודה

שאלה:

שלום כבוד הרב אני ספרדי ואנו לא נוקטים כשיטת הביאור הלכה בקעד שבכדי לפטור את המשקים צריך לשתות יין כמלוא לוגמיו וכ'ו,בשעת קידוש אני משתדל אחרי הקידוש ( במקרים בהם אני לא המקדש) לברך על סוכר כדי לפטור המשקים שבתוך הסעודה אבל אני זוכר שהמשנ"ב כותב שאם רגיל לשתות יין בתוך הסעודה לכאורה לא צריך לברך על המשקים,שאלתי אם אני רגיל לשתות באיזו דרך אני פוטר את המשקים ?אני צריך לשתות מהיין אחרי הקידוש ואז אני פוטר את המשקים? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

הגר"ע יוסף ביחוה דעת ח"ה סי' כ אכן פוסק שלא כהכרעת הביאור הלכה, ולדעתו גם בטעימה בקידוש פוטר כל מיני משקים, ודאי ראוי לכל אחד להחמיר כמנהגך לפטור במשהו אחר כדי שלא להכנס לספק ברכות, אין קשר בין אם רגיל לשתות יין או לא לענין המחלוקת הנ"ל בשאר משקים, זה נפקא מינה רק לגבי אם צריך לברך שוב על יין שישתה בסעודה. 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    אז רק כדי שאני אבין בצורה ברורה, בין אם אני המקדש או לא,ובין אם אני רגיל לשתות יין בתוך הסעודה , עדיף לברך על סוכר למשל כדי לפטור את המשקים?
    תודה

  2. שלום כבוד הרב
    אבל אם אני רגיל לשתות בתוך הסעודה(שאז מה הטעם שצריך לברך שהכול בכדי לפטור הרי מותר לשתות יין) או שאני מכוון בעת הקידוש לפטור את המשקים שבתוך הסעודה האם גם אז יש עדיפות לפטור את המשקים ב"שהכול"?
    תודה

  3. אתה מערבב שני נושאים! גם מי שרגיל לשתות בסעודה יין, כל עוד אינו שותה רביעית לדעת המשנה ברורה אין זו שתייה חשובה לגרור אחריה שאר משקים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל