לתרומות לחץ כאן

מסייע לדבר עבירה – עבודה בחברה המספקת שירותי אינטרנט

שאלה:

שלום אני מחפש כרגע עבודה בשירות לקוחות(לא מכירה) ורציתי לשאול האם אני יכול לעבוד בחברת פרטנר, שהיא ספקית אינטרנט סלולר וטלויזיה , או שאין מקום להתיר?(מצד מסייע לדבר עבירה) (מצד הצניעות איני חושש כי העבודה בטלפון)תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

כיון שהעבודה במהותה אינה לספק צרכים אסורים בדוקא, וכל אחד מהרוכשים יכול לבחור לעצמו לסנן את האינטרנט שלו באחד האמצעים המקובלים ולהשתמש בו רק באופן המותר, אין כאן איסור של מסייע לדבר עבירה. ואפילו אם אתה מניח שאותו אדם שאתה משוחח איתו כרגע לא יעשה מה שצריך, אין בכך איסור, שאם לא כן יאסר למכור כל מוצר חשמלי או אפילו סיר לאדם חילוני, שהרי מן הסתם יעשה בו שימוש בשבת, וכן עט כתיבה מחט וחוט וכו’… אין לדבר סוף, ועל כן ודאי לא נחשב הדבר כמסייע מאחר והוא אינו מיועד דוקא לאיסור. כעין זה התיר הגר”מ פיינשטין להשכיר אולם לבני זוג הנישאים בתערובת כיון שהם יכולים לקיים את השמחה גם בהיתר, וכ”ש בנדון שלפנינו שאין איסור מובהק להשתמש באינטרנט לצורך שאותו אדם מייעד לו, וכל הבעיה היא יותר ההנהגה המוטלת עליו להתרחק מעבירה ולא להביא עצמו לידי נסיון. כלומר  הוא כלל לא מתכוין לעבור איסור, הוא רק נמנע מלהתרחק את ההרחקה הראויה.

מקורות:

ראה בשו”ת אגרות משה (יו”ד ח”א סי’ עב): “וגם מסתבר דלא אסרו משום מסייע ידי עוברי עבירה כשליכא איסור לפני עור אלא בנותן לו דבר שיעשה בו רק מעשה העבירה אבל בדבר שהעיקר הוא למעשה היתר כגון שכירת האולם שהוא לעשות בו החתונה והסעודה רק שיעשה שם גם מעשה עבירה דרקודים אין להחשיב שהשכירות הוא ע”ז ולאסור, דאל”כ היה לן לאסור מלמכור כל כלי לעוברי עבירה כגון קדרות לבשל משום דיבשל בהו גם בשבת וגם מאכלות אסורות אלא הוא משום דכיון דעיקר הדבר אינו לאיסורין לא אסרו בזה משום מסייע כשליכא איסור דלפני עור”. וראה עוד מה שכתב שם בדבר שאינו מיועד לתשמישו רק לעבירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל