שאלה:
אדם שיש לו גמ'ח תרופות, ואנשים באים בשבת ללוות מהגמ"ח ורובם אינם יודעים שצריך לומר השאילני ולא הלויני, האם זה אוסר על בעל הגמ'ח להביא להם ? כמו"כ האם מותר לבעל הגמ"ח להודיע להם שיש להחזיר לאחר אז שאז חוששים יותר שיבוא לכתוב, בפרט שבאמצע השבוע הדרך לכתוב. כמו"כ בכדי לדעת מי לקח האם מותר לשים קליפס/סיכה בתוך ספר טלפונים בכדי לדעת מי לקחת אולי זה כלי שמלאכתו לאיסור לצורף גופו ?
תשובה:
שלום וברכה
אין כל בעיה לתת, ואם במקרה מישהו אומר לך לשון הלוואה תענה לו בלשון השאלה [בפרט שכאן מדובר בצורך חולה שודאי יש להקל יותר בכל עניני דרבנן].
מותר להודיע שיש להחזיר שהרי מצינו שמותר לקחת משכון… ראה משנה ברורה סי' שז ס"ק מה.
לא הבנתי למה סיכה משרדית המיועדת לכך היא כלי שמלאכתו לאיסור.
בהצלחה
לא דברתי על הקליפס. התכוונתי על ספר הטלפונים האם מותר לי לפתוח ולסמן בו, לצורך הזכירה מי לווה.
תודה רבה !
ספר טלפונים הוא כלי שמלאכתו לאיסור שמותר לעיין בו לצורך גופו ומקומו, ראהארחות שבת פרק יט סעי' סט.
השאר תגובה