שבוע טוב , צריך לכסות רק את הזרוע או גם את האמה בנוסף?
לא צריך לכסות. לובשים את הטלית כפי שרגילים ללבוש טלית, הנושא אינו כיסוי מקומות המגולים כי זה לא, אלא כבוד הציבור להיות בלבוש מכובד.
תודה, במנחה של שבת שעולים לתורה -צריך לברך על הטלית (שלוקחים מהבית כנסת) ושמים אותה למשך קריאת התורה? ועוד שאלה:האם צריך גם לפני הברכה להתעטף בעטיפת הישמעאלים?(4 כנפות מאחורי הגב לכמה שניות)
המנהג גם בזה לסמוך על סברת השערי אפרים שהביא הביאור הלכה בסי' יד, שכיון שהלבישה היא לשם כבוד ולא למטרת לבישה, לא מברכים עליה [אף שבמשנה ברורה שם נראה שנקט לעיקר שלא כדבריו]. כך מבואר בספר הליכות שלמה פ”ג סעיף י”ב וכך מובא באשי ישראל פרק מה הערה מד בשם הגרי”ש אלישיב והוסיף שיכון שלא לזכות בה, וכן דעת המשנה הלכות ח”ט סימן רל”ד וכ”כ בשו”ת רבבות אפרים ח”א סי”ב.
[ממילא גם א"צ בעטיפת הישמעאלים]
תודה
בדקתי היום בעלייה לתורה , כאשר הטלית מקופלת על הכתפיים היא לא מכסה את הזרועות בכלל, מה לעשות?(האם צריך להפשיל את הטלית מהכתפיים-שכל הגוף יהיה מכוסה..?)
שבוע טוב , צריך לכסות רק את הזרוע או גם את האמה בנוסף?
לא צריך לכסות. לובשים את הטלית כפי שרגילים ללבוש טלית, הנושא אינו כיסוי מקומות המגולים כי זה לא, אלא כבוד הציבור להיות בלבוש מכובד.
תודה, במנחה של שבת שעולים לתורה -צריך לברך על הטלית (שלוקחים מהבית כנסת) ושמים אותה למשך קריאת התורה? ועוד שאלה:האם צריך גם לפני הברכה להתעטף בעטיפת הישמעאלים?(4 כנפות מאחורי הגב לכמה שניות)
המנהג גם בזה לסמוך על סברת השערי אפרים שהביא הביאור הלכה בסי' יד, שכיון שהלבישה היא לשם כבוד ולא למטרת לבישה, לא מברכים עליה [אף שבמשנה ברורה שם נראה שנקט לעיקר שלא כדבריו]. כך מבואר בספר הליכות שלמה פ”ג סעיף י”ב וכך מובא באשי ישראל פרק מה הערה מד בשם הגרי”ש אלישיב והוסיף שיכון שלא לזכות בה, וכן דעת המשנה הלכות ח”ט סימן רל”ד וכ”כ בשו”ת רבבות אפרים ח”א סי”ב.
[ממילא גם א"צ בעטיפת הישמעאלים]
תודה
בדקתי היום בעלייה לתורה , כאשר הטלית מקופלת על הכתפיים היא לא מכסה את הזרועות בכלל, מה לעשות?(האם צריך להפשיל את הטלית מהכתפיים-שכל הגוף יהיה מכוסה..?)
לא צריך.
השאר תגובה