לתרומות לחץ כאן

הלוואה שנפרעה מקצתה – והמלווה נפטר

שאלה:

לקחתי הלוואה של 3000$ ממלווה בריבית (צאנג) לשבועיים נתתי לו שיק לבטחון , כל פעם שהגיע התאריך ולא היה לי כסף לכיסוי השיק לקחתי ממנו עוד פעם על מנת לכסות את השיק שאצלו ובעצם להחזיר לו וכל פעם מחדש חישב רביות גבוהות וכך זה היה שילמתי לו וחוזר חלילה עד שהסכום הגיע ל30000 ש"ח והבנק החזיר את השיק , ולמרות שחודשים הוא קיבל מעל מה שלקחתי ממנו בתוספת ריביות לא יכולתי להסביר לו מה קרה .וסיכמתי איתו שאשלם בתשלומים כל שבוע 1500 ש"ח , שילמתי כל שבוע סכום כסף שהוא היה צריך לרשום בפנקסו . באופן טרגי נפטר והשיקים נשארו אצלו , שנה אחרי פטירתו יורשיו דורשים את מלוא הסכום של הכסף שכתוב בשיקים .ואין לי איך להוכיח את התשלומים למרות שהיו פעמים ששלחתי חברה לשלם , אבל אני לא יודעת כמה שילמתי סך הכל . וגם כפי שסיפרתי הנפטר קיבל את כספו כפול כמה פעמים בעצם . רוצה לדעת מה הדין כלפי הנפטר ויורשיו. בעלי נכה אנחנו מתקיימים מקיצבת נכות ,בקושי מצליחים להתקיים מתגוררים בשכירות . והשיקים שנתתי לבטחון היו על שם הבת שלי והיא יכולה להסתבך.

תשובה:

שלום וברכה,

היורשים מוחזקים בצ'יקים, והם אינם יודעים את ההיסטוריה שאת מספרת ששילמת ללא קבלות, ומצד הלכה אין עליהם חובה להאמין. ובנוסף, יש הרבה מה לדון בשאלתכם. ולא ניתן לענות בשמיעת צד אחד. ולכן מומלץ שתאמרי להם שאת מעוניינת לפנות לדין תורה, ובדין תורה תביאי הוכחות כמה פרעת. ואם שלחת חברה שתפרע עבורך, תביאי ראיות שהיא פרעה חוב עבורך. ובזה תקבלו את הפסק הראוי והנכון.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זוהי אחת הסיבות שאמרתי לך לפנות לדין תורה, כדי שבית דין יכריחו אותם לחפש את הפנקס שרשם את הפירעון, וכך זה יהיה לך לעזר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל