לתרומות לחץ כאן

ביטול שידוכין

שאלה:

שלום.
האם רב או ראש ישיבה יכול לפסוק לבחור ששאל בעצתו להפסיק את השידוך למרות שהבחור עצמו היה מעוניין להמשיך בשידוך ולא ציפה לתשובה כזאת.האם הבחור חייב לשמוע לו.האם זו דעת תורה שמחייבת ועל הבחור להשלים עימה.
האם אין זכות לבחורה שנגרמה לה עוגמת נפש מביטול השידוכין לפחות לדעת על מה ולמה? ואפשר שיש לחשוש לקפידא …
לענ"ד זו שאלה מן החמורות ביותר ולכן ראוי שתבררו היטב את הסוגיא

תשובה:

שלום רב,

אני מבין שאתה עדיין נסער מהחלטת הרב או הבחור. אבל ככל הנראה הרב חשב שהשידוך הזה אינו טוב לבחור או לבחורה, ולכן הוא סבר שיש להמליץ לבחור שלא להתקדם עם הצעת השידוך הזה. עד כאן אני מבין שגם אתה מסכים – כלומר, זו דעתו של הרב. יכול להיות שהוא טועה, אבל כך לפחות הוא סבור.

נמצא איפוא שכאשר הבחור בא להתייעץ איתו. הרב מחוייב לומר לו את דעתו. אחרת הוא מועל בתפקידו ואולי אף חמור יותר. שהרי הבחור החליט התייעץ איתו, הוא מצפה לשמוע את דעתו. אז גם השלב הזה שהרב ממליץ לבחור להפסיק עם השידוך הזה נראה לי ברור לגמרי.

עכשיו לשלב הבא: האם הבחור צריך לשמוע לעצתו של הרב? לא יודע. זה שאלה לבחור מה הוא מחליט, איך הוא רואה את הרב ועצותיו בחייו, אני ודאי לא הכתובת לשאלה זו. לא מכיר את הרב, לא את הבחור, ולא את הסיטואציה. גם השאלה האחרונה האם לבחורה אין זכות לדעת, קשה לי להשיב על כך. ודאי שעקרונית זו זכותה לדעת. ועקרונית אני סבור שחוסר הידיעה יכולה להטריף את דעתה, כבר עדיף לומר אפילו דברים שאינם נעימים מאחר להשאיר אותה ללא מענה כלשהו. אבל אלו דברים שאני לא יכול להביע דעה, וגם דעתי ממש אינה חשובה. צריכים לדבר עם האנשים המעורבים בזה ולא איתנו.

בהצלחה לכולם

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל