לתרומות לחץ כאן

המשך חימום מאכל בשבת

שאלה:

שלום,רציתי לדעת האם אני יכול להשים על המכסה של הסיר מגבת/נייר סופג ,על מנת שהנייר -יספוג את האדים שעולים בזמן חימום התבשיל,התבשיל הוא ללא רוטב (כי אני שופך ממנו מלפני החימום את כל הרוטב) ואני מתכוון להניח אותו על הפלטה אחרי כניסת שבת,תודה.

תשובה:

לא הבנתי מה יעזור לך הנייר הזה? אין בעיה להניח נייר אבל מה התכלית? כמו כן לא מספיק לשפוך את הרוטב, צריך שלא ישאר רוטב כלל, כלומר תוציא את המאכל ותנער אותו מהרוטב.

הצטרף לדיון

13 תגובות

  1. לגבי הנייר:הנייר או המגבת זה בשביל- שהאדים שיצטברו במהלך החימום לא יפלו חזרה לסיר בתור טיפות מים ואז המים יתבשלו.האם אפשרי?
    ולגבי הרוטב אעשה מה שאמרת.
    תודה

  2. האם ניתן להשים את הנייר/מגבת מתחת למכסה הסיר של חמין/מאכל לח -על מנת שהאדים שיצטברו במהלך החימום במהלך שבת לא יפלו חזרה לסיר בתור טיפות מים ואז המים יתבשלו?

  3. הנחתי את החמין לפני שבת,אבל פתיחת המכסה היא בשבת,אני הבנתי משאלות ששאלתי פה בעבר שיש בעיה בפתיחת המכסה בשבת (גם בעייתיות -שטיפות המים יפלו מהמכסה אל הסיר בחזרה וגם שהסיר יכול לזוז)

  4. נכון, אבל לזה יותר מהודר לנגב את המכסה לפני שאתה מחזיר אותו. הבעיה היא רק בטיפות שמצטננות כאשר המכסה מוסר ולא בטיפות שיתחדשו אחר כך.

  5. אז מה הפיתרון הכי טוב על מנת שאוכל לפתוח את מכסה הסיר בשבת בבוקר על מנת לבדוק את החמין?להשים נייר סופג בין הסיר למכסה לפני כניסת שבת?

  6. באיזה מאכלים ניתן לעשות זאת?(מאכלים מבושלים לגמרי- שהונחו לפני כניסת שבת ?מאכלים לא מבושלים לגמרי -שהונחו לפני כניסת שבת?מאכלים שהונחו אחרי כניסת שבת-האם יש איסור לגמרי לפתוח תמכסה?)תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל