לתרומות לחץ כאן

הוספת שמות קדושים לפסוקים / קריאת פסוקים למפרע

שאלה:

מצאתי תפילה בספר תהילים שכפי שהם כותבים יסודתו בעבודת הקודש לחיד"א שכתב שמי שאומר כל יום ינצל מכל צרה אך זה תימה מעט ורציתי לברר: נוסח התפילה זה ס"ה אמירת שלושת הפסוקים ה' צבקות עמנו אלא שאומרים עוד שמות:: וזה נוסחה: "י-ה ה' א-ה-י-ה אשר א-ה-י-ה ש-ד- י צ-ב-א-ו-ת עמנו משגב לנו (וכן לשני הפסוקים שלאחריהם. כיון שלא ראיתי זאת בעבודת הקודש תמיהתי עלתה. – היתכן? האם ניתן ככה להגיד פסוקים בתופסת השמות הנוספים? כמו"כ ישנם את 3 הפסוקים של מוצש"ק מהחיד"א להנצל מכל צרה אתה סתר לי, בטחו בה', הק עוז להגיד ישר והפוך האם ניתן להפוך פסוקים עם שמות הקודש לקרא מהסוף להתחלה?

תשובה:

שלום וברכה,

אכן תמוה, וגם אני כשראיתי את הסגולה לומר עלינו לשבח מהסוף להתחלה תמהתי כיצד ניתן לומר כך שם ה' תוך כדי אמירת מילים חסרי משמעות מבחינת ההקשר – מפאת הסדר ההפוך. אינני מכיר את מקור הסגולה שהזכרת אבל אכן יש כאן תימה שאינני מבין. באופן כללי קיבלנו מרבותינו שלא לחפש אחר סגולות, אין כמו תפילת יהודי מעומק הלב לריבונו של עולם, חזקה על תפילה שאינה שבה ריקם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ומה בקשר לפסוק שאומרים לאחר הי"ג עיקרים לישעותך קיויתי ה', קיויתי לישועתך ה', ה' לישעותך קיויתי? זה גם פעם א' כסדרו ופעמיים שלא כסדרם!

  2. בשלושת המשפטים יש הגיון, כך שזה לא גרע מתפילה שמותר לומר, אבל כאשר האמירה בהיפוך חסרת משמעות מבחינת התוכן, אינני יודע, קטונתי, אני רק תמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל