לתרומות לחץ כאן

עונש כרת

שאלה:

שלום. רציתי לדעת מה זה כרת? מדובר בחטאים הגדולים ביותר שיכולים להיעשות ? האם אלו חטאים הנעשים במזיד בלבד ואין עליהם מחילה ?ואם זה נעשה בשוגג אז יש עליהם מחילה ללא יסורים ? כי הבנתי שגם לכרת יש מחילה אך עם עונשים. שאלה אחרונה איזה חטאים הם כרת ?

תשובה:

שלום וברכה

כרת זו מיתה בידי שמים, בדרך כלל זה אמור לגבי חטאים חמורים מאוד וכמובן הנעשים במזיד, אבל אין לך דבר העומד בפני התשובה! התשובה מנקה את הכל ובמקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד! ומי שחוזר בתשובה שלמה מתוך אהבה, לא רק שעוונותיו נמחלים לו אלא גם נהפכים לזכויות!

כאשר מדברים על חילוקי הכפרה [בהם אכן בא בחשבון נושא המיתה בסוף ימיו או היסורים שיעברו עליו] אין הכוונה להגדרת מעמדו של האדם עתה. אדם שחזר בתשובה הוא צדיק גמור, גם אם כדי לכפר על עוונותיו הישנים הוא צריך עדיין גם להמתין למיתתו שתהיה לאחר מאה ועשרים שנה, וכל היחס אליו מבורא העולם הוא כאל צדיק גמור. כיון שלגבי מעמדו של האדם תמיד ההתיחסות היא באשר הוא שם, לפי מצבו עתה ואין לזה קשר עם מה שצריך לכפר על חטאי העבר. וגם לגבי חטאי העבר חשוב לדעת, שכל מי שהיה בגדר תינוק שנשבה אינו בכלל כל הדינים האלו, ואדרבה זה שהוא משנה מעשיו מן הקצה אל הקצה זו זהכות הגדולה ביותר שיכולה להיות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל