לתרומות לחץ כאן

עובד שהועדף על פני עובד ויש חשש הפסד לחברה

שאלה:

שלום הרב, מנהל עבודה של משרד בחברה כלשהי מכיר אותי (הוא לא בעל החברה, אלא אחראי על משרד מסויים), ואני נותן שירותים בתחום מסויים. בגלל שהוא מכיר אותי הוא מעדיף להעסיק אותי כספק בגלל ההיכרות בינינו. אבל מסיבות מסויימות יוצא שהעלות לשכור את שירותיי ייתכן ויכולות להיות גבוהות יותר מהעלות לשלוח מישהו אחר מהחברה. האם מותר לי להסכים באופן זה? האם זה צריך להוות שיקול מבחינתי כעוסק שנותן שירות? יש לציין שהחברה עצמה אישרה אותי כספק, ואולי אפשר לומר שגם לא מקפידה אם שירותיי יהיו יקרים יותר או פחות מאשר אם ישלחו מישהו אחר מהחברה עצמה. אבל כאמור, אותו אדם שאני מכיר מעדיף לשלוח אותי בגלל היכרותנו.

תשובה:

שלום וברכה,

מצידך אם קוראים לך אין מניעה הלכתית שלא להגיע. אם ברור לך שהוא גוזל ומפסיד לחבר אם הוא קורא לך, אין לך לסייע בעדו, ואסור לך ללכת לעבוד שם. אבל אם לא ברור שיש הפסדים לחברה, וישנה אפשרות שאין הפסד לחברה, או שלא ברור לך האם יש הפסד לחברה, מותר לך לקבל את ההצעת עבודתו של בעל החברה.
הרבה הצלחה.

מקורות:

ראה סמ"ע ריש סימן שנח שרק בדבר שודאי גזול אסור לקנות מהמוכר, אבל מוכר שיש לו מעט סחורה שאינה גזולה, אפילו שהרוב גזול אין איסור לקנות ממנו. וה"ה בכל מנהל חברה וכדו' אם לא ידוע בבירור שבקבלת העבודה יהיה הפסד וגזל אין איסור לקבל את הצעת העבודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל