לתרומות לחץ כאן

קניה מאלמנה בעקיפין

שאלה:

לכבוד הרב שלום. בבעלותי רכב שנקנה ממגרש מכוניות. ראיתי שהבעלים הקודם היתה אישה. אני מבין שיש בעיה לרכוש מאלמנה כי לה אין זכויות על עזבון בעלה. לי אין מושג מה מצבה של האשה שמכרה (אלמה גרושה נשואה וכו') אני לא מכיר אותה האם יש לי סיבה לחוש שיש בעיה בקניית אותו רכב?

תשובה:

שלום וברכה,

אין מניעה הלכתית לרכוש את הרכב. לרוב מכירה של אשה נעשית כדין. אולם אם ידוע שהרכב שנמכר לא נמכר בהסכמת הבעל, או שלא בהסכמת היורשים – אסור. אבל אם לא ידוע לך – מותר.

בהצלחה.

נימוקים:

רוב סיכויים שאין במכירה בעיה הלכתית. אולי מדובר ברווקה. אולי מדובר באשה נשואה שבעלה מסכים שתמכור את הרכב. או שמא מדובר בגרושה. ואולי מדובר באלמנה והיורשים ויתרו לה על הרכב, ולא באים איתה לדין על העזבון. בקיצור ברוב המקרים המכירה כדין, ולכן אין צורך לחשוש שמא נעשה כאן דבר שלא כדין.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה גם אם ידוע שהרכב נקנה מאדם שירש אותו שלא כדין – הרי מסתמא היורשים האמיתיים כבר התייאשו, ואחרי שהיורש ה"גזלן" מכר את הרכב למגרש המכוניות – קנאוהו בעלי המגרש בייאוש ושינוי רשות, ומה האיסור לקנותו עכשיו?!

  2. אם היה יאוש ושינוי רשות – אזי נכונים דבריך. אמנם אם המוכר לא קונה ומוכר, אלא סוכן שמקבל את המכונית ומוכר ללקוחות, א"כ אין כאן שינוי רשות, ואסור לקנות מגנב ולסעדו על שינויו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל