לתרומות לחץ כאן

הכשרת סירים במדיח כלים

שאלה:

שלום,הוריי לא שומרים סירים (מתכות) על חלב ובשר,כלומר הם מבשלים באותו סיר פעם חלב ופעם בשר ,אני אוכל בצלחות וסכום מפלסטיק,אימי מכניסה אחרי כל שימוש את הסירים למדיח על תוכנית עם טמפרטורה מקסימלית(המדיח בערך חדש ונקנה לפני 5 שנים),רציתי לדעת אם זה מספיק כדי להכשיר את הסירים על מנת שאני יוכל לאכול מהם?תודה.

תשובה:

שלום רב.

כלי שבושל בו בשר בולע מטעם הבשר, וטעם זה נפלט ממנו בבישול הבא לתוך המאכל המתבשל בו. נקיון חיצוני לא יעזור כאן כדי להכשיר אותו, וצריך דוקא הגעלה במים רותחים ומבעבעים הנמצאים בכלי על גבי האש. ולכן, במידה וקיימת במדיח הכלים אפשרות של רתיחה עד כדי שהמים מעלים בועות, ניתן להכשיר בתוכו כלים. אופן ההכשרה, הוא לנקות את הכלים היטב לפני הכנסתם למדיח, ולהמתין 24 שעות שבהם לא באו הכלים לידי שימוש כלל, ולאחר מכן להכניסם למדיח ולהמתין עד שהמים שבתוכו ירתחו ויעלו בועות. לאחר מכן יש להוציא את הכלי ולרוחצו במים קרים. מדיח שאין בו אפשרות רתיחה עד כדי העלאת בועות, לא ניתן להכשיר בתוכו כלים.

אנילא רוצה לקבוע ברור שתמיד האוכל בכלי זה נאסר, כיון שאם השימוש הבשרי למשל היה אחרי יותר מ24 שעות מהשימוש החלבי האחרון, אזי טעם החלב הוא נותן טעם לפגם ואינו אוסר את האוכל, אבל ודאי לא ניתן כך לחיות בקביעות ויש לדבר עם ההורים על כך שההלכה היהודית דורשת להפרדי את הסירים, תציע לך עזרה בכל הנוגע להכשרה ולקניית סיר חדש במידת הצורך, ותבקש בעדינות אבל בבהירות שיקפידו על כך.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל