לתרומות לחץ כאן

חינוך – האם חינוכי למקם את ספרי הקודש במסדרון?

שאלה:

שלום רב תודה מראש על ההתייחסות לשאלה למרות שאינה הלכתית אלא השקפתית חינוכית אולי… אנו חוככים בדעתנו היכן למקם את ספרית הקדש. האם בחדר המגורים מול שולחן פינת האוכל למרות שהחלל קטן… או במסדרון הרחב המוביל מפתח הבית אל חדר המגורים. האם זה מזלזל בספרים ובמה שהם מייצגים? בעיני עצמנו? בעיני הילדים? מליון תודות מראש!!!

תשובה:

שלום וברכה

כל דבר תלוי באיך אתה מציג אותו… נכון הדבר שחדר המגורים – סלון הוא המקום המכובד הראוי לספרי הקודש, אבל אם זה מקשה על ההתנהלות בו ואין מקום, ניתן לפתור את הבעיה באופן שבו מוצג הדבר בפני הילדים, ניתן לכנות את המסדרון – "חדר הספרים"… ניתן להסביר לילדים שבחרנו מקום מיוחד לספרים שאינו חלק משאר שימושי הבית, כדי שהמקום הזה יהיה כעין בית כנסת קטן שלנו או אוצר ספרים, ניתן גם בשעת הכנסת הספרים לשם לעשות ריקוד קטן וחלוקת ממתק כעין הכנסת ספר תורה… הכל תלוי בצורה, כפי דמיונכם הטוב.

אגב שמעתי פעם מיהודי ת"ח שאמר, שכאשר ילדיו היו קטנים, כל ספר קודש שהיה רוכש לעצמו היה עושה איתו כעין הכנסת ספר תורה, ריקוד סביב השולחן עם הילדים והבעת שמחה, ילדים צריכים לראות שהחיים בבית סביב התורה והמצוות, לא רק בדיבורים אלא במעשים.

בהצלחה רבה ורוב נחת!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל