לתרומות לחץ כאן

התבודדות – איך עושים?

שאלה:

שלום . יש לי כמה שאלות בנושא של התבודדות  .1. בתפילת התבודדות  יש את הראשי תיבות האלו שמופיעים לפני שמתחילים את סדר ההתבודדות . : …"הריני ממליכה אותך מלך מלכי המלכים על – רנ"ב ? שס"ה"?  . רציתי לדעת מה הפירוש של הראשי תיבות האלו? והאם זה תקין לומר אותם בראשי תיבות ?או שצריך להגיד את המילה במלואה ? 2. כמוו כן אומרים שאדם עושה התבודדות יצר הרע לא נכנס באמצע ,כלומר הוא לא חושב על מחשבות אחרות אך אני כן חושבת על מחשבות אחרות כשאני עושה התבודדות , האם זה אומר שאני פשוט לא עושה טוב התבודדות ? או שאלוהים לא רוצה לקבל את זה ממני ? ולכן יש חסימה מסוימת? כי הבנתי שעושים התבודדות לא אמור להיכנס יצר הרע . 3. אני לא כל כך יודעת איך עושים כמו שצריך התבודדות , אני עושה את זה איך שאני חושבת לנכון כלומר לפי הסדר כן משתדלת כמו שאומרים אבל יוצא לי לפעמים שאני לא מתרכזת כמה שאני הכי מנסה שיש ופשוט אין לי מושג איך באמת עושים זאת כראוי כמו שצריך . אשמח להסבר מפורט או מקום בו אוכל לקרוא היטב איך עושים כמו שצריך התבודדות 4. . האם ההתבודדות היא תפילה יותר לבקשות גם או יותר ממש לספר לאלוהים מה מרגישים לשפוך הכול כמו ששופכים לפסיכולוג (כמובן שהיחס שלי לאלוהים שונה מלפסיכולוג) או גם בקשות וגם לספר לאלוהים מה מרגישים ?  לשפוך מה אני מרגישה מה שעל ליבי ואז לבקש תדברים או ביחד ? את שניהם ?איך עושים ? 4.  כתוב להתוודות על 24 שעות האחרונות אבל במידה ואין לי שום דבר ב 24 שעות האחרונות שעשיתי לא טוב מה אני אומרת אז? 5. כתוב להתפלל על ישראל האם זה על חולי או על כל צרה  בעיה שקיימת בלי קשר לבריאות ? ואם אין לי שמות להזכיר ?  דבר אחרון כתוב בתחילה להודות לה . האם אני יכולה להודות לו על דברים פרטיים שלי שעשה לי ניסים? כי כתוב להודות על יציאת ארץ מצרים  על שבתות על חגים על בראשית האם באמת הכרחי חייב להודות גם על זה כל יום? אשמח לקבל  תשובות תודה בתיה

תשובה:

שלום וברכה

1. רנ"ב [252] איברים יש לכל אשה [בשונה מהגבר שיש לו רמ"ח איברים] ושס"ה גידים [אצל הגבר זה ממש מכוון כנגד תרי"ד מצוות, שיש בהם רמ"ח מצוות עשה ושס"ה לא תעשה].

2. מי שאומר את זה או שהוא מלאך אלוקים או שאינו בן אדם, כל הבני אדם שאני מכיר נכנסים להם הרבה מחשבות כל הזמן בלי שליטה, לא רק כשהם רוצים התבודדות אלא גם באמצע שמונה עשרה…

3. אינני חסיד ברסלב ומעולם לא עשיתי התבודדות מתוכננת כזו, כך שקשה לי לייעץ, אבל אני מניח שמה שצריך הוא סוג של חשבון נפש, מחשבה על האמונה באלוקים, על טובו הגדול והרצון להתחבר אליו, חשבון נפש על מעשינו וכדומה, והעיקר בלי לחץ, איך שזה יוצא זה בסדר, בורא עולם יודע שכולנו היום מאוד מוסחים קטנים ורחוקים וככה הוא אוהב אותנו, מה לעשות.

4. אשרייך אשרייך! הרעיון הוא לחשוב גם על התכונות שלנו מה אפשר לתקן, איך להיות יותר נדיב יותר סלחן יותר שמח, וכו'.

5. אפשר להתפלל על כל קושי ועל כל צרה, ודוקא להודות על כל הדברים הקטנים הטובים שאנחנו לא שמים לב אליהם, על האוכל על הבריאות על המשפחה והכל!

שיתקבלו תפילותיך ועבודתך לטובה ולברכה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל