האם יש חיוב שבני זוג ישנו ביחד בקירוב בשר. כפי שמשמע מרשי שבת י״ג.
תשובה:
ודאי אין כוונת רש"ישם לסתם שינה, אלא שכאשר בא לשמש עמה יעשה זאת בקירוב בשר, ולא כשהוא בבגדו והיא בבגדה, כפי שנראה מהוכחתו שם, ופוק חזי מאי עמא דבר.
Din Online
הצטרף לדיון
4 תגובות
תודה על התגובה המהירה.
לא מצינו בשום מקום שקוראים לתשמיש בשם שינה.
גם בסוף אותו עמוד ד״ה ג״ע מבדיל רשי בין קירוב בשר לבין תשמיש ממש.
המנהג בזמנם היה לישון ללא בגדים כמו שראינו בכמה מקומות לגבי קריאת שמע שבשרו נוגע בערווה.
לכן מלבד שאין לי גישה לראות מה עמא דבר. היום זה לא מקובל כי ישנים לבושים.
גם מלשון רשי והגמרא בכתובות שאר ולא עונה מדובר בבגדים.
רש"י מתייחס בפירוש לסוגיא של הוא בבגדו והוא בבגדה, האמורה לגבי תשמיש המיטה.
אני מבין את רשי אחרת.
איך תסבירו את המשנה בקדושין פ.
מתייחד אדם עם אמו ועם בתו וישן עמהם בקירוב בשר ואם הגדילו זו ישנה בכסותה וזה ישן בכסותו׃
זה מדבר על כך שמותר כך לעשות, לא שיש חיוב, זה ברור…
תודה על התגובה המהירה.
לא מצינו בשום מקום שקוראים לתשמיש בשם שינה.
גם בסוף אותו עמוד ד״ה ג״ע מבדיל רשי בין קירוב בשר לבין תשמיש ממש.
המנהג בזמנם היה לישון ללא בגדים כמו שראינו בכמה מקומות לגבי קריאת שמע שבשרו נוגע בערווה.
לכן מלבד שאין לי גישה לראות מה עמא דבר. היום זה לא מקובל כי ישנים לבושים.
גם מלשון רשי והגמרא בכתובות שאר ולא עונה מדובר בבגדים.
רש"י מתייחס בפירוש לסוגיא של הוא בבגדו והוא בבגדה, האמורה לגבי תשמיש המיטה.
אני מבין את רשי אחרת.
איך תסבירו את המשנה בקדושין פ.
מתייחד אדם עם אמו ועם בתו וישן עמהם בקירוב בשר ואם הגדילו זו ישנה בכסותה וזה ישן בכסותו׃
זה מדבר על כך שמותר כך לעשות, לא שיש חיוב, זה ברור…
השאר תגובה