לתרומות לחץ כאן

הבעל אינו מעוניין בקיום מצות עונה

שאלה:

שלום רב, אנחנו נשואים מעל 20 שנה חיים טוב ואוהבים אבל יש נקודה אחת שמפריעה לי מתחילת הנישואין: מצוות עונה. אני רוצה לשאול : מהי חובת עונה של בעל לאשתו? ומה עושים כאשר יש פער מאד גדול בין הצרכים- כאשר הגבר מסתפק בפעם בשבוע או בעשרה ימים והאשה מרגישה שהיא צריכה יותר. חשוב לי לציין שהיות שיש ילדים גדולים, אנחנו לא מוצאים זמן למגע אחר במשך היום של קירבה משום סוג. ואז יוצא שמתקיים מגע אולי פעמים בחודש. זה גורם לי לא לרצות ללכת לטבול. אציין גם שבלי מאד סגור ומתקשה לדבר על הנושאים האלו לפעמים מבטיח שיקח לתשומת לב, ולפעמים תוקף שאני סתם מתלוננת. מה גם שלרוב הוא לא זוכר את ליל הטבילה כלל- לטענתו-זה לא בראש שלו.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית לעצם שאלתך, מצות עונה לסתם אדם היא פעמיים בשבוע, ואין כל היתר לבעל לבטל עונת אשתו ולעשות זאת רק פעם בשבוע או פעם בעשרה ימים, זה דבר ברור. אבל זה לא הנושא העיקרי, משום שאת הדבר הזה אין כל כך טעם לעשות מתוך הכרח, אני מניח שגם את מרגישה פחות ענין בזה כאשר הוא מוכרח לכך… נראה שיש משהו בעצם הבנת הענין שאולי חסר אצלכם בזה. כלומר, לגבי עצם הדבר כיצד הוא נעשה באופן שיגרום לו יותר לרצות זאת. וכן יש ליצור את הפלטפורמה המתאימה לכך, כלומר הרבה אנשים אם היחס ביניהם במשך כל הערב הוא עניני ולא משהו קרוב, הם לא מוצאים ענין בסופו של אותו יום לבוא לידי קיום יחסים. אבל אם היתה קירבה במשך הערב, ארוחה אינטימית בלי הילדים עם דיבורי קירבה ונעימות, או אם זה לא מתאפשר בבית יוצאים לטיול לילי בשכונה ומשתדלים בענין זה. כמובן הכל באופן צנוע, אין כוונתי למגע גופני אלא לדיבורים קרובים של בני זוג, זה יגרום יותר לרצון ולהתאמה לענין. תיצרי עם בעלך סוג של ערב כזה ראשית כדי לשוחח על הענין, תגידי לו שיש נושא שמאוד חשוב לך להתייעץ איתו ותקבעו זמן לצאת יחד לאיזה מקום נעים. שם תשוחחי איתו על כך שכפי ששמעת וקראת הנושא של קיום היחסים כשהוא נעשה כהלכה הוא משהו מאוד מקרב ומאוד בונה, וזה חשוב לך וחסר לך, ולכן היית רוצה ללמוד איתו יחד את הענין הזה. תתיעצי עם מדריכת כלות רבנית על ספר מתאים שיכול לתת לכם חומר על הענין, לא תורני אלא שמסביר את הנחיצות והנעימות והבנייה, ויחד תלמדו בו, ובשעת מעשה כל אחד יחשוב על השני ולא על עצמו. ואם תשקיעו בזה אני בטוח שראשית יראה כמה זה חשוב לך, ושנית תלמדו כיצד יש לעשות זאת וזה עצמו יגרום לכם לרצות בענין הזה.

בהצלחה רבה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה, זה באמת כיוון שלא חשבתי עליו
    בעלי אפילו מתלונן שאני לא הולכת לישון איתו.
    הבעיה היא שהוא שוכב לישון מאד מוקדם
    כי הוא קם לותיקין
    בשעות שאני עם המתבגרים או בעבודה.

    מצד שני יש לנו יחסית הרבה זמנים שאנחנו מדברים על כל נושא.

    היות שהוא כל כך סגור
    אי אפשר לדבר איתו שום דיבורי קירבה
    זה מביך אותו ולא נעים לו
    ולטענתו- לא מתאים.

  2. זה ברור מאליו שהוא שוגה לגמרי בהבנה של קשר זוגי, בשיחה הפתוחה הזו שאת חייבת ליזום, כדאי מאוד להציע לו ללכת ליעוץ בענין הזה כי נראה שהוא לא ממש מבין אותו נכון וחבל. אגב, על אברהם אבינו קדוש ישראל בכל הזמנים כתוב שאבימלך הבחין בו דרך החלון שהוא מצחק עם אשתו ומבאר רש"י שהיה מדבר איתה דיבורי קירבה של תשמיש בשעת עשיית המעשה. ידוע בענין זה מכתבו של מרן הסטייפלר, כלומר בעלך חייב להבין את הדבר, וגם את צריכה להשתדל שבאמת זה יעשה באופן של קשר זוגי עמוק, ולא כמשהו שצריך לעשות אותו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל