לתרומות לחץ כאן

קבלת התורה-ראיית העתיד

שאלה:

שלום,רציתי לדעת אם אחרי קבלת התורה בהר סיני -ידעו כל מנהיגי ישראל את העתיד לבוא עליהם?כגון משה,דוד המלך,שלמה המלך ,וכו…

תשובה:

שלום וברכה

ספציפית לגבי הדמויות שהזכרת מפורש שידעו, מי יותר ומי פחות. משה רבינו הרי ממש דן על הדברים עם הקב"ה… הקב"ה אמר לו שלא יזכה להכנס לארץ, ולקח אותו להראות את הארץ מהר נבו, והוא התחנן לק"ה כן להכנס וסורב וכו' ויש הרבה להאריך בפרשה זו, הוא גם נפרד מעם ישראל פרידה ארוכה, בעצם כל ספר דברים הוא דברי התוכחה ונאום הפרידה של משה רבינו מעם ישראל.

דוד המלך גם ידע שהוא עתיד למות בשבת, וידועים דברי הגמרא שכדי להמנע ממלאך המוות הוא עסק בתורה בלי הפסק מכניסת השבת עד צאתה, ומלאך המוות עשה רעש בחצר כדי להפריעו וכו'… כלומר הידיעה שלו לא היתה מפורטת כמו של משה רבינו, אבל ידע.

כך בתקופת הנביאים רבים ידעו את עתיד עם ישראל או עתידות לגבי עצמם, אבל לאחר תקופת הנביאים הענין זה כבר בטל, אף שיש עדויות במשך הדירות על גדולי עולם שנודעו להם דברים ברוח הקודש, ידוע בענין זה באופן בולט אפילו בדורות האחרונים לפני 250 שנה – החוזה מלובלין, שהיה נקרא כך על שם שהיה מודע לכל מה שקורה בסביבתו מרחק אלפי מילין… ועוד רבים.

היום כלל לא מצויה ידיעה מעין זו…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה אם הם ידעו את העתיד שיבוא עליהם לפי התורה שהם קיבלו בהר סיני?לדוגמא: שכל המלכים שהיו לעם ישראל -כבר ידעו משהם היו ילדים קטנים שהם הולכים להיות מלכים- כי ככה רשום בתורה..

  2. אינני יודע להגיד הכל על כולם, אבל למשל דוד המלך כידוע לא ידע, זה בא לו בהפתעה משמואל הנביא… אנחנו לא יודעים למצוא בתורה את העתידות אנחנו רק יודעים שהכל רמוז. משה רבינו גילו לו לפחות חלק מהדברים, כתוב במדרש שגילו לו את הגלויות שיגלו ישראל, כמו כן הוא ידע כל מה שכל תלמיד חכם עתיד לחדש בתורה בכל הדורות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל