לתרומות לחץ כאן

נשים

שאלה:

שלום כבוד הרב . סליחה על השאלה אבל היא מאד מטרידה אותי .. רציתי לשאול לגבי נשים שאינן נשואות האם מותר להם לאונן ולבצע מעשים כביכול בגופן ? האם יש בזה איסור ?כמה חמור זה ? תודה רבה . מועדים לשמחה

תשובה:

תשובה:

שלום רב,

אין איסור ברור על כך, כפי שיש אצל גברים. וראי במקורות.

מקורות:

השאלה של גירוי (מיני) אצל נשים, בניגוד לשאלה מקבילה אצל זכרים, לא זכתה להתייחסות ענפה בדברי הפוסקים. הסיבה לכך היא משום שבניגוד לזכרים, אין לכאורה נושא בנשים של שפיכת זרע (הוצאת זרע לבטלה), עבירה חמורה בזכרים.

מתוך דברי הגמרא (נדה יג, א), שקבעה שנשים אינן "בנות הרגשה", ולכן בנוגע לנשים משבחת המשנה את ה"יד המרבה לבדוק", אכן משמע שאין איסור של אוננות וגירוי עצמי בנשים (ראה ב' פירושים שם בתוספות, וברש"י).

עם זאת, ראוי להזכיר שישנם מקורות קבליים המזכירים מעין הוצאת זרע לבטלה בנשים (ראה שער הכוונות, דרושי לילה ז), ולאור דעות אלו ישנם פוסקים שאסרו אוננות נשים (בן איש חי, שנה ראשונה, פרשת פקודי).

עניין נוסף שיש להעלות הוא שאלת הרהורים אסורים, שלדעת בעל האגרות משה (אה"ע ח"א, סימן סט) נאמר אפילו לעניין נשים — אם כי הוא אינו מתייחס ישירות לשאלת גירוי ואוננות.

אולם, גם אם נניח שאין איסור פורמלי בדבר, ניתן לקבוע שאין הדבר ראוי. הסיבה לכך אינה מחמת שהיהדות מתנגדת להנאת הגוף. בניגוד לנוצרות, ליהדות אין בעיה עקרונית עם הנאות הגוף, בתנאי שהן מוצאות מסגרת נכונה. אלא, העניין הוא שהנאה מינית נינתה לנו כדי ליטול חלק ביחס האינטימי והמופלא שבין בעל לבין אשתו.

גירוי עצמי מוריד את הערך של המיניות להנאה גופנית אישית (אגואיסטית), ומרוקן אותה מקדושת היחס עם בן-הזוג.

כיהודים, אנחנו מבקשים להעלות את החוויה הפיזית לדרגה רוחנית נעלה, להבדיל אותה מהחוויה הבהמית, ולרוממה למישור נעלה השמור לבני אדם. עניין זה נאמר בנוגע לכל מעשה גופני, אך הוא מגיע לשיאו בספרה של מיניות, שם מתקיים הקשר האנושי החשוב ביותר והעמוק ביותר.

ה"מהפכה" שראה העולם בתחום המיניות, מהפכה שבאה כהתנגדות ישירה לערכים הנוצריים של פרישות וסיגוף, מבקשת לראות את בני האדם כחיות רודפות תענוג פיזי. בניגוד קיצוני לכך, היהדות רואה את האדם כמי שנברא בצלם אלוקים (מרוחק בתכלית הריחוק מן הבהמה), ומיניות, שהינה חלק אינטגרלי של האדם, אמורה להצטרף למעלת האדם על הבהמה. במעלה זו, ההנאה המינית נעשית חלק מיחס בין-אישי, ואף חלק ממעלת האדם המקשרת אותו אל בוראו.

רבי עקיבא אמר שאם זכו איש ואשה, "שכינה ביניהם". ההנאה המינית אמורה אפוא להיות שמורה לאותו יחס נעלה אשר השכינה שורה בקרבו.

עם כל זאת, חשוב להדגיש שוב שאין בכך איסור פורמלי, ולכן ייתכנו מקרים שאפשר לחרוג מן ה"ראוי" הנ"ל, אם יש בכך תכלית שלא ניתן למלאות בדרכים אחרות (צורך פסיכולוגי, צורך זוגי, וכדו').

רב ברכה והרבה הצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל