לתרומות לחץ כאן

דין לבוד מן הצד

שאלה:

שלום, בשו"ע סעיף תרל סעיף ט מוזכר דין לבוד מן הצד: שאע"פ שהדופן אינה מכוונת כנגד הסכך אם המרחק הוא פחות משלוש טפחים זה בסדר, וראיתי באיזה ספר עם תמונות שממחיש את ההלכות שציירו: שבגובה הסכך מכוון נגד הדופן במרחק פחות משלושה טפחים מהסכך יש מוט שמקשר בין הדופן לסכך – וחשבתי שאולי הבינו שלא יתכן שיהיה גם גוד אסיק לדופן וגם לבוד לסכך בלי שיהיה משהו שיקשר ביניהם ורציתי לדעת אם זה נכון או לא אם גם אתם הבנתם כך או לא כי אני לפני התמונה חשבתי שלא צריך שום דבר שיקשר ויש דין לבוד מהאויר שמכוון כנגד המחיצה לסכך בלא שום דבר שיקשר ביניהם תודה

תשובה:

לא הבנתי בדיוק מה ראית בציור, אבל זה נכון שכאשר יש צורך בתרי הלכתות להכשר הסוכה, סברו רבים מהראשונים והאחרונים שהיא אינה כשרה, כלומר לומר גם גוד אסיק וגם דופן עקומה ודאי לא אומרים ורבים אומרים שגם אין לומר גוד אסיק ולבוד, אלא או גוד אסיק כאשר המחיצה נמוכה אבל היא כנגד הסכך, או לבוד, כאשר היא בגובה הסכך אבל מרוחקת ממנו מן הצד, וראה בענין זה עוד בשו"ת רעק"א סי' יב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני שואל על הצד שכן אומרים שתי הלכות, האם צריך איזה מוט (שיהיה בגובה הסכך רחוק ממנו פחות 3 טפחים וכנגד המחיצה הנמוכה) שיקשר בין הגוד אסיק לסכך? או שגם בלעדיו אומרים בוגד מהגוד אסיק מחיצתא (מהאויר כביכול) כי מפשט השו"ע נראה לי כאפשרות השנייה עד שראיתי את אותו ציור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל