לתרומות לחץ כאן

החלפת מקלות ריחניים בשבת

שאלה:

שלום רב. שמתי בושם על הבגד מערב שבת. האם מותר לשים גם בשבת בושם על אותו מקום בבגד מדין הוספת ריח ולא הולדת ריח חדש בשבת? ראיתי שהמשנ"ב מביא בסימן תקי"ד בשם המגן אברהם לאסור. האם זה מוסכם? הרי הגמרא בביצה דף כג בפשטות מתירה ( נכון שהמ"א מסביר את הגמרא שיש לחלק בין בגד לבין הדס שהריח נמצא בתוכו). ומה לגבי מקלות ריחניים שאדם רוצה להחליפם בשבת. האם יש לדמות לבקש ואז לאסור כמו המ"א או להדס שמוללו ומריח בו ומותר. וגם אם יש לאסור מספיקא. האם יש לצרף סברת הראשון לציון לרבנו חיים בן עטר על ביצה כג, שלומד מהשמטת הריף הרמבם והראש שהדבר מותר, כדי להתיר שימוש במקלות ריחניים? לענ"ד יש להתיר שימוש במקלות ריחניים בשבת ולהחליפם דעתנו ריח. א. האדמור הזקן בשוע הרב חולק על המ"א ובצירוף סברת אור החיים הקדוש. מהי דעת הרבנים? בברכה, ויקטור בוחניק רחובות

תשובה:

אין להקל בשום אופן נגד משנה ברורה ע"פ המגן אברהם.

חג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה.
    האם מקל שספוג בריח ולאחר כמה ימים מתנדף הריח ומכניסים אותו לחומר הנוזלי שמפיץ ריח. והמקל שהיה בפנים אני מוציא להיות. דינו כבגד או כהדס שמולל ומריח בו ? בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל