סוכת דוד הנופֶלת או הנופָלת ???

שאלה:

בס"ד למה בברהמ"ז אומרים סוכת דוד הנופָלת עם קמ"ץ תחת הפ"ה, ולא הנופֶלת בסגו"ל, כפי שמופיע בפסוק בעמוס?

תשובה:

כאשר זה סוף המשפט זה בא בקמ"ץ ובאמצע משפט בסגול, כך בכל התורה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    במחילה מכבוד הרב,
    ראשית, זה לא פסוק בתורה, זה בברכת המזון.
    שנית, יש בתורה עצמה כשלושים יוצאי דופן שסגול לא הופך לקמץ, לא בסוף פסוק, וגם לא באתנחתא.
    שלישית, המקום היחיד שנוסח זה מופיע, הוא בנביא עמוס (נביא, לא תורה), ושם זה באתנחתא, ומופיע בסגול, לא בקמץ.
    וחזרה השאלה: מדוע בברכת המזון שבסידורים לא כתוב הנופֶלת כמו בנביא, אלא הנופָלת ?
    ואולי עוד שאלה, מי ומתי הוסיפו את הנוסח הזה בברהמ"ז (אולי זה בכלל מהתקופה שלפני הניקוד)?

  2. חז"ל גם נהגו הרבה פעמים כלשון התנ"ך לכן אין מקום לשאלתך הראשונה. בקשר ליוצאי דופן לא הבנתי מה כוונתך, וכי חז"ל אמורים לקבוע את הברכה דוקא לפי היוצאי דופן? בנוגע לשאר – אינני יודע, הבקיאות שלי בכללי לשון הקודש אינה מספקת לצערי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל