לתרומות לחץ כאן

נשים במצות סוכה וארבעת המינים / אכילת פת בחול המועד

שאלה:

בס"ד שלום וברכה ! שאלית בעינייני חג הסוכות. 1. האם בחורה חרדית בעלת תשובה , צריכה או חייבת שיהיו לה 4 המינים משלה כדי ליטול ולברך עליהם ביום הראשון ובחול המועד ? 2. האם בחורה חרדית בעלת תשובה שחיה אצל הורים חילוניים שאינם בונים סוכה , חייבת לפחות בליל יום טוב של סוכות לברך "ליישב בסוכה " ? יש לציין שלם כך צריכה להגיע לשכנים ודבר זה אינו נוח כל כך . 3. בחורה כזו שמקדשת בליל יום טוב של סוכות ובבוקר ואינה אומרת "ליישב בסוכה " כיוון שאין היא יושבת בסוכה אלא בבית , יוצאת ידיי חובת קידוש זה ? 4. אישה צריכה לומר כל יום הושענות כמו הגבר ? 5. בכל אחד מימי חול המועד סוכות צריך לאכול לפחות סעודת פת אחת עם עוף (אם לא בשר בקר) ? 6. בחורה שמדליקה נרות יום טוב צריכה לברך אחרי ההדלה "להדליק נר של יום טוב " ללא ברכת שהחיינו ? במקרה והיא זאת שעושה בעצמה את הקידוש בלילה ומברכת את ברכת שהחיינו בקידוש. 7. בחול המועד אסור לכבס בגד שרוצים ללבוש בשבת שבתוך חול המועד ובשמיני עצרת ? 8. כתיבה בהקלדה( בטלפון נייד סמרטפון ) מותרת גם שלא לצורך מצוה, בימי חול המועד ? תבורכו בע"ה !

תשובה:

שלום וברכה

1. נשים לא חייבות במצות ארבעת המינים אבל נהגו להחמיר על עצמן ולקיים מצוה זו, ולמנהג בנות אשכנז גם מברכות עליהן, ודאי כדאי שיהיו לך כפי שאני זוכר שהיו לך כל השנים.

2. נשים אינן חייבות בסוכה. הייתי עושה מאמץ לשכנע את ההורים לבנות סוכה, כדי לזכות את האבא במצוה חשובה זו… אם תהיה להם סוכה בודאי ישבו איתך שם…

3. בודאי. אין קשר בין מצות קידוש למצות סוכה.

4. אין חיוב, אבל ודאי כדאי לומר הושענות אלו ימי אהבה לה' והתפילות מתקבלות בעז"ה.

5. אין חיוב לאכול פת בחול המועד אבל יש בכך הידור מצוה, ראה מגן אברהם סי' תקל ס"ק א.

6. נכון, לא אומרים שהחיינו פעמיים או בהדלקה או בקידוש, כרצונה.

7. נכון.

8. יש להקל.

חג שמח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל