לתרומות לחץ כאן

איך גורמים לאדם לדעת את האמת על היהדות?

שאלה:

יש לי חברים טובים חילונים- חילונים מאידיאל, לא מחוסר כח או עצלות. כואב לי המצב שלהם, אבל מצד שני אני מרגיש שאם אנסה להחזיר אותם בתשובה זה עלול גם להרחיק אותם ממני וגם לא להשיג את המטרה הרצויה. אשמח לעצות איך אפשר ללכת בין הטיפות במצב הזה

תשובה:

שלום וברכה

יתכן שאכן אין לך את הכלים להתמודד עם השאלות שלהם, אינני מכיר אותך, תנסה רק למצוא את ההזדמנות כדי לומר להם שאדם שמכבד את עצמו באמת, ומאמין שהוא איש אמת שמעוניין לחיות לפי הדרך בה בחר באופן מושכל, חייב לשמוע מה שיש ליהדות להוכיח, משום שאם אינו שומע אפילו את ההסבר לאמונה היהודית שאבותינו מסרו עליה נפש 3500 שנה וגדולי הפילוסופים האמינו בה כמו הרמב"ם ואחרים, זה סימן שאין לו רצון אמיתי להתמודד עם מגוון האפשרויות, וזה לא החלטה רצינית ומושכלת. ולכן אם הם רוצים לדעת לעצמם שהדרך שלהם אכן אמיתית, המינימום זה ללכת לסמינר של ערכים התואם את רמתם [יש סמינרים לאקדמאים ויש לאנישם פחות אינטלגנטים, כל אחד מה שמתאים לו וחשוב לברר קודם], זה תנאי נופש במחיר ריצפה דמי עלות בסיסייים, חוויה מרתקת, הם גם יהנו וגם יהיו שלמים עם עצמם שבדקו!

בהצלחה רבה 

מקורות:

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שכחתי לציין שהם דתלשים- שניהם למדו בישיבות, אחד אפילו בישיבה נחשבת, ועזבו את הדת על רקע ספקות. אז נראה לי שמבחינתם הם כבר היו בעולם הדתי וראו שהכל "שקר", ומה סמינר ערכים יוכל כבר לטעון להם שהם לא הכירו כל שנותיהם כדתיים (שוב- כך הדבר מבחינתם)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל